Motor je spojený s absolútnou novinkou, ktorou je 10-stupňová automatická prevodovka. Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom. Skriňa je pritom ľahšia, než väčšina dnešných 8-stupňových prevodoviek a rýchlosť radenia je porovnateľná s dvoj-spojkami. 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

„LC 500 je dôležitý produkt pre Lexus, ale aj pre mňa osobne,“ hovorí Akio Toyoda, šéf značky. „Pred pár rokmi sme sa rozhodli pre budúcnosť Lexusu, v ktorej bude viac produktov s vášňou a osobitým štýlom. Toto kupé s proporciami vlajkovej lode, s ohromujúcim dizajnom a výkonom robí jasné vyhlásenie o emocionálnom smerovaní našej značky,“ dodáva Toyoda.

Lexus LC 500

Model LC 500 je najšportovejším Lexusom od dôb LFA.

Úplne nová platforma

Model LC stojí na úplne novej platforme GA-L, ktorú uvidíme aj pri ďalších Lexusoch s motorom vpredu a zadným náhonom. Od dôb famózneho Lexusu LFA je model LC500 tým najšportovejším a najostrejším autom značky. Motor je tu usadený bližšie k stredu auta a zároveň aj nižšie. Lexus LC 500 má tak motor až za prednou nápravou. Rozloženie hmotnosti medzi nápravami je výborné v pomere 52/48. Otáznikom je však celková váha. V prípade RC F bola práve hmotnosť okolo 1800 kg najväčším problémom. Na novom aute však spolupracovali v úzkom kontakte technici aj dizajnéri. Výsledkom je veľké využitie ľahkých materiálov ako karbón (CFRP) a hliník. Auto je navyše mimoriadne nízke (len 1 345 mm) a ťažisko auta je vo výške 510 mm. Lexus LC 500 má na dĺžku 4 760 mm a na šírku 1 920 mm, čím prerastá kupé RC F. Rázvor má hodnotu 2 870 mm a aj vďaka tomu je tu koncepcia sedenia 2+2. Najmenšie disky, aké tu dostanete, majú 20“, za príplatok môžete mať aj 21“ disky. O spomaľovanie sa starajú 6-piestikové strmene vpredu a 4-piestikové strmene vzadu.

Lexus LC 500

Pod kapotou je atmosférický 5,0 litrový motor V8, ktorému asistuje 10-stupňová prevodovka Aisin.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pod kapotou je motor, ktorý poznáme z modelov RC F a GS F. Ide o známy 5,0 litrový atmosférický V8! V dnešnej dobe je agregát bez turba veľkou vzácnosťou. Výkon nenarástol a stále tu máme 348 kW (473 koní) a 527 Nm. O poriadny zvuk sa stará výfukové potrubie s aktívnymi klapkami. Motor je spojený s absolútnou novinkou, ktorou je 10-stupňová automatická prevodovka. Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom. Skriňa je pritom ľahšia, než väčšina dnešných 8-stupňových prevodoviek a rýchlosť radenia je porovnateľná s dvoj-spojkami. Akcelerácia na stovku trvá 4,5 sekundy. Softvér prevodovky radí podľa toho, či akcelerujete, brzdíte, alebo prechádzate zákrutu. Rovnako sa správa aj 8-stupňová skriňa v kupé RC F, takže v zákrute vám napríklad nezaradí vyšší prevodový stupeň.


Lexus nepoužil v názve modelu LC 500 písmeno F. Znamená to, že v budúcnosti môžeme čakať ostrejšiu verziu? Špekulácie hovoria aj o príchode hybridu. V Európe si budeme musieť na nové japonské kupé ešte počkať. Prvé kusy k nám dorazia až na jar 2017. Cena za verziu LC 500 je približne 100 000 dolárov. Európske ceny ešte nepoznáme.

Zdroj: carscoops

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov