Sme v dobe, kedy čisto spaľovacím motorom hádžu polená pod nohy vlády štátov a rôzne organizácie. Stále viac  krajín chce zaviesť obmedzenia pre autá s klasikou pod kapotou, a teda naftovým alebo benzínovým motorom. A keďže najmä k športovo ladeným typom patrí poriadny motor, otázkou je, ako to bude v budúcnosti vyzerať? Japonská automobilka hovorí, že má riešenie.

S hybridným  Lexus RC 300h F Sport zažijete športový charakter a keďže ide o hybrid, spadá pod „zelené” vozidlá a tak skoro vám ho nezakážu.

Lexus RC 300h má predpoklady byť atraktívnym autom blízkej budúcnosti. Ak nepotrebujete štvordverové IS, možno dáte prednosť príťažlivým tvarom dvojdverového RCčka.

Nečakajte však mimoriadneho svalovca, Lexus RC 300h F Sport je skôr určený pre svižnú, ostrejšiu jazdu, ako trhanie asfaltu. V karosérii kupé poskytuje aj vysokú mieru pohodlia, komfortu a hodí sa tak aj na dlhé diaľničné hltanie kilometrov. Môžeme ho nazvať aj gran turismom. Ľudia zo značky pridávajú podstatné dôvody, prečo športovejší a príťažlivejší kabát RCčka chcieť.

NOVÝ LEXUS LC-F PORIADNE PODKÚRI KONKURENCII!

NOVÝ LEXUS LC-F PORIADNE PODKÚRI ...

Lexus so svojim kupé LC posúva hranice. Samozrejme, porovnávať ho s LFA nemá zmysel, ale vo svojej triede má pre mladú ...

22. 12. 2017
NEUVERÍTE, KOĽKO TRVAL VÝVOJ LAKU PRE LEXUS LC 500. AŽ 15 ROKOV!

NEUVERÍTE, KOĽKO TRVAL VÝVOJ LAKU PRE ...

Fascinuje ma pokrok na poli automobilovej techniky. Súčasnosť môjmu záujmu praje aj nepraje. Automobilky skracujú ...

11. 10. 2017

Vzhľad, interiér a kvalita

Ak sa na RC zapozeráte, je len málo dôvodov, prečo ho „nechcieť”. Osobne sa mi najviac páči bočná silueta klasického kupé s uhladenými linkami, ale ostrými detailmi. Niekto môže namietnuť, že predná maska je až príliš japonská a prehnaná, to je však vecou vkusu. K Lexusom súčasnosti patrí a pasuje im. Navyše k tomu pridajte originálny „tuning” verzie F Sport a typický modrý lak. Pozornosť okolia je zaručená. Samostatnou kapitolou je vzhľad a kvalita interiéru. Žiadne dizajnové výstrelky, napriek tomu výber vrcholných materiálov a útulný pocit. Predsa len ide o prémiové auto.

Výkony na ceste

Lexus hovorí nielen o športovom dizajne, ale aj o jazdných vlastnostiach a výkone pohonného reťazca. Hybridný tandem tvorí 2,5 l benzínový motor v spolupráci s elektromotorom. Prevodovka je bezstupňová eCVT. Priznajme si však, že systémový výkon 223 koní a najmä dynamické parametre pôsobia skromnejšie. Ako som spomínal v úvode, tento Lexus tu nie je pre trhanie asfaltu, ale na svižnú jazdu, ktorá má zabaviť. A zaujme aj plynulou jazdou hybridného reťazca. Aké sú teda dynamické parametre? Zrýchlenie z 0-100 km/h za 8,6 s a maximálka 189 km/h. Či to na športovo ladený model stačí, nechám na vás, každopádne, chcelo by trocha viac korenia. Aj to ponúkajú, máme možnosť vybrať si nadupaný RC F!

Úspornosť a ekológia

Už ste asi tušili, že sa dostanem aj tu. Veď predsa hybridný pohon od Toyoty a Lexusu tu bol ako jeden z prvých. Podľa papierov žerie kupé RC 300h F Sport 4,9 litra na 100 km. Zásluhu na tom má elektromotor v spolupráci s benzíniakom pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Samozrejmosťou je rekuperácia brzdnej energie.

Lexus RC 300h začína na Slovensku na cene 47 100 eur. Za 300h F Sport dáte 53 680 eur. Špičkový RC F s 5,0 l osemvalcovým motorom (nie je to hybrid) stojí od 77 500 eur. Najlacnejší RC 200t s prepĺňaným štvorvalcom stojí od 45 670 eur.

Zdroj a foto: Lexus, autoclubhub