Po 7 rokoch produkcie (čo je vcelku slušná doba) a 11 od začiatku vývoja prišiel koniec. Nie, že by sa to nedalo očakávať, práve naopak. Najostrejší model prémiového sedanu strednej triedy IS F urobil dojem na celý automobilový svet. Cestu k nemu si našlo dovedna 12 000 zákazníkov na celom svete. Bolo vcelku prekvapivé, že tento model ostal vo výrobe napriek tomu, že Lexus už druhý rok ponúka III. generáciu sedanu IS, ktorú sme mali na test vo verzii Lexus IS250. A zároveň to poukázalo na fakt, že samotné vedenie Lexusu nie je jednotné a odhodlané dlhodobo stavať mašiny, ktoré mali konkurovať nemeckým AMG, M a RS. 

S odstupom času možno projekt Lexus IS F hodnotiť len ako dôkaz japoncov - pozrite, keď chceme, aj my dokážeme urobiť auto ako BMW M3. A veru, že sa im to aj skvelo podarilo. V teste Lexusu IS F z roku 2008 konštatujem, že jazdnými vlastnosťami, lineárnym prejavom výkonu, presným ostrým riadením a schopnosťou meniť smer jazdy či ľahkosť s ktorou dokáže driftovať je IS F spomedzi konkurentov k BMW M3 E92 najbližšie.

Žiaľ, pre mňa strácal na poli dizanu. Znie to možno divne, no bežné modely IS sa mi tvarovým vyvážením vždy páčili viac. Model F museli v prednej časti pre pôvodne neplánovaný V8 s prvým sériovým použitím 8-stupňového automatu predĺžiť až o 75 mm. To sa podpísalo na tvarovej vyváženosti prednej časti a pri pohľade zboku. Hmotnostne sa s BMW M3 tiež nemohol porovnávať, tu bol skôr na úrovni MB C63AMG. S ním zas nedokázal bojovať v oblasti kvality spracovania interiéru a exkluzivity. Falošné zadné dvojkoncovky výfukov tiež nikoho nepotešili. Ak by som mal auto hodnotiť len z pohľadu jazdných zážitkov, pre vyznavačov zadokoliek je to po etalóne od BMW druhá najlepšia voľba. No klienti týchto áut hľadajú aj o čosi viac, než len "pretekárske jazdné výkony".

Po skončení výroby superšportu LFA a IS F je kupé RC F jediným naozaj športovým Lexusom v produkcii.

Pochodeň pravých F od Lexusu od budúceho roka ponesie nový typ športového kupé RC F. Ten bude mať pod kapotou rovnaký 5,0 l V8 motor s výkonom 311 kW (423 k) a 503 Nm. No budúcnosť supersedanu na báze IS je stále neistá a čas beží...