skoncili vyrobu Lexus IS F

S odstupom času možno projekt Lexus IS F hodnotiť len ako dôkaz japoncov - pozrite, keď chceme, aj my dokážeme urobiť auto ako BMW M3. A veru, že sa im to aj skvelo podarilo. V teste Lexusu IS F z roku 2008 konštatujem, že jazdnými vlastnosťami, lineárnym prejavom výkonu, presným ostrým riadením a schopnosťou meniť smer jazdy či ľahkosť s ktorou dokáže driftovať je IS F spomedzi konkurentov k BMW M3 E92 najbližšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Žiaľ, pre mňa strácal na poli dizanu. Znie to možno divne, no bežné modely IS sa mi tvarovým vyvážením vždy páčili viac. Model F museli v prednej časti pre pôvodne neplánovaný V8 s prvým sériovým použitím 8-stupňového automatu predĺžiť až o 75 mm. To sa podpísalo na tvarovej vyváženosti prednej časti a pri pohľade zboku. Hmotnostne sa s BMW M3 tiež nemohol porovnávať, tu bol skôr na úrovni MB C63AMG. S ním zas nedokázal bojovať v oblasti kvality spracovania interiéru a exkluzivity. Falošné zadné dvojkoncovky výfukov tiež nikoho nepotešili. Ak by som mal auto hodnotiť len z pohľadu jazdných zážitkov, pre vyznavačov zadokoliek je to po etalóne od BMW druhá najlepšia voľba. No klienti týchto áut hľadajú aj o čosi viac, než len "pretekárske jazdné výkony".

Lexus RC F

Po skončení výroby superšportu LFA a IS F je kupé RC F jediným naozaj športovým Lexusom v produkcii.

Pochodeň pravých F od Lexusu od budúceho roka ponesie nový typ športového kupé RC F. Ten bude mať pod kapotou rovnaký 5,0 l V8 motor s výkonom 311 kW (423 k) a 503 Nm. No budúcnosť supersedanu na báze IS je stále neistá a čas beží... 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov