Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, akú značku stretávate na cestách najmenej? Možno vám napadne Ferrari, Lambo alebo podobná exotika. Ale čo taký Lotus? Ďaleko ľudovejšia značka z Británie predáva oproti obom menovaným menej áut.

Chcete mať iné auto než váš sused? Nekupujte Ferrari, kúpte Lotus.

Veď za posledných deväť mesiacov predal Lotus „len“ 1565 áut. Zdá sa vám to málo? V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to nárast o 54%, resp. 551 predaných kusov. Pre britského výrobcu bol teda minulý rok výborným a opäť sa mu začalo dariť.


Len v EU rástol predaj o 81%. Najväčší nárast objednávok zaznamenali vo Francúzsku (143%) a v Nemecku (139%). Domáci trh značky rástol o niečo pomalšie, tempom 88%. Typicky veľmi silné trhy pre športové autá už tak prudko nerástli. Spojené Štáty a Blízky východ zvýšili objednávky len o 29%, resp. 24%. Naopak, na ďalekom východe v Číne a v Japonsku predaje trhali rekordy. Predaje malých britských športiakov tu rástli o 139% (Čína) a 125% (Japonsko). Zásluhu na tom má otvorenie 25 nových predajných miest po celom svete. Lotus má už spolu 163 predajní a ďalších 50 plánuje otvoriť do konca roka.

Lotus sľubuje prekvapenie pre Ženevu. S najväčšou pravdepodobnosťou príde facelift Evory.

Lotus bol v minulosti vo výrazných finančných problémoch, istú dobu mu hrozil aj krach. Avšak ani napriek rastúcim predajom nie je britský výrobca zďaleka za vodou. Podľa šéfa Lotusu, Jeana Marca Gelsa, musia predať 3000 áut ročne, aby bol rozvoj značky ziskový a dlhodobo udržateľný. Na teraz nám ostáva len konštatovať, že sa vydali správnym smerom.


„Zvýšenie výkonu vás spraví rýchlejšími na rovinke. Zníženie hmotnosti vás spraví rýchlejšími všade.“ Pokiaľ súhlasíte so slávnym výrokom Colina Chapmana, tak mám pre vás dobrú správu. Lotus chystá totiž „prekvapenie“ pre nadchádzajúci autosalón v Ženeve. Nové auto má zastávať pravú filozofiu Lotusu. Teda nízku hmotnosť, perfektné riadenie a podvozok. Špekulácie hovoria o novom Esprite, ale oveľa pravdepodobnejší je facelift modelu Evora.

 

Zdroj: carscoops, pistonheads