Dávid proti Goliášovi

Pred sezónou mal tím M-Sport iba minimálnu podporu Fordu, ale po oznámení o podpise zmluvy so Sebastienom Ogierom sa zrazu všetko zmenilo na spanilú jazdu celého tímu. Okamžite bola zvýšená podpora od Fordu a tím pracoval na 110 %, aby dal francúzskemu šampiónovi víťazné auto. A že sa im to podarilo! Ford Fiesta WRC sa stala od začiatku víťazným autom a vystrelila celý tím na vrchol. Kredit treba nechať aj tímovému kolegovi Ogiera, Ottovi Tanäkovi. Ten sa nenechal Ogierom zastrašiť a dokázal zvíťaziť v dvoch tohtoročných podujatiach a konkurovať Ogierovi v boji o titul, spoločne s Thierrym Neuvillom, ktorý jazdí za Hyundai.

Päť titulov majstra sveta v rade, to nedokázal každý. Dokáže Ogier vyrovnať svojho krajana Sebastiena Loeba?

Ogier však nenechal nič na náhodu a aj napriek niekoľkým problémom vybojoval svoj piaty titul majstra sveta v rade! Tohtoročný titul bol zrejme najťažšie vybojovaný zo všetkých. Titul vybojoval svojou konzistentnosťou, kedy nebodoval iba v jedných pretekoch a stal sa tak prvým majstrov sveta od roku 1981, ktorý svoj titul vyhral s vozidlom Ford. Takisto vyrovnal legendárneho Tommiho Mäkinena v počte titulov. Tím M-Sport je po rokoch prvým tímom s nie plne továrenskou podporou, ktorý dokázal získať konštruktérsky titul. Zároveň to je prvýkrát od roku 2007, čo modrý ovál vyhral titul. Dopomohli k tomu 2 víťazstvá od pilotov M-Sportu a jedno od mladíka Elfyna Evansa, ktorý získal svoje premiérové víťazstvo dnes! Ku koncu šampionátu chýba ešte jedna zastávka v Austrálii, ale to už bude iba formalita. M-Sport poslal Fordu jasný signál, že je čas poslať viacej dukátov, pretože takúto formu nie je jednoduché udržať.