Na internete som objavil síce staršie (takmer 2 roky) video, ktoré „zbúchala“ nemecká organizácia Dekra. Iste, poviete si, bočný náraz je už dávno zahrnutý v crashtestoch EuroNCAP, dokonca aj ten na stĺp, prípadne strom. Tu však ide o odlišný nárazový uhol.

V ktorých miestach je auto takzvane "najzraniteľnejšie"?

Technici sa rozhodli preveriť bezpečnosť síce staršieho (Peugeot 406 Break), avšak pri čelnom náraze stále obstojne bezpečného auta. Podľa výsledkov EuroNCAP totiž modernizovaná verzia získala 3 hviezdičky, teda bežný priemer vo svojej dobe. Nik ale neprojektoval auto na bočný náraz pod uhlom do miesta A-stĺpiku.

Povedali by ste si, že veď v tomto mieste je karoséria dosť pevná a aj keď pôjde o rýchlosť 100 km/h, musí z Peugeotu niečo zostať? Omyl, Peugeot sa doslovne omotal okolo stĺpu, posádka by náraz určite neprežila, a to na žiadnom mieste. Z auta dokonca vyletel motor. Iste, rýchlosť 100 km/h je pre náraz šialená, ale totálna deštrukcia auta pri tomto type nárazu hovorí za všetko. Čo si myslíte, mal by sa vytvoriť nový typ crashtetsu v metodike EuroNCAP? Ako by podobný náraz vydržali moderné autá, ktoré majú koľkokrát problém pri crashteste na spolujazdcovej strane? A nebolo by to už trochu priveľa? Je zrejmé, že toto by znova zásadne ovplyvnilo konštrukciu aj hmotnosť vozidiel, a niekde vždy bude limit toho, čo autá znesú a čo už nie. Vyjadrite sa v diskusii.

Zdroj: YT Autobild