„Väčšina týchto predajcov zamrzla v deväťdesiatych rokoch, kedy stačilo priviezť auto z Nemecka, naleštiť ho, dovnútra dať voňavý stromček a so ziskom predať. Dnes je ale trh úplne inde, zákazník je veľmi dobre informovaný a starostlivo vyberá, kde nakúpi,“ dodáva Přikryl.

„Podľa našich informácií ukončilo v tomto roku činnosť okolo 40 autobazárov,“ vyhlásil predseda Asociácie autobazárov (APPAA) Petr Přikryl. Podľa neho ide najmä o malých predajcov, ktorí mesačne predajú menej ako 35 vozidiel.


„Väčšina týchto predajcov zamrzla v deväťdesiatych rokoch, kedy stačilo priviezť auto z Nemecka, naleštiť ho, dovnútra dať voňavý stromček a so ziskom predať. Dnes je ale trh úplne inde, zákazník je veľmi dobre informovaný a starostlivo vyberá, kde nakúpi,“ dodáva Přikryl. Ďalej predpokladá, že v roku 2016 môže na českom trhu skončiť až sto malých autobazárov.

Podobne to je aj u predajcoch nových áut


Podobný trend krachu malých hráčov sa týka aj predajcov nových vozidiel. Dôvodom je podľa odborníkov to, že marže sú veľmi nízke a predajcovia zarábajú najmä na doplnkových službách ako je sprostredkovanie financovania, poistenia a servise. Väčšie objemy predajov znamenajú nižšie náklady na predaný kus a teda aj vyšší zisk. Poskytovatelia úverov sú tiež ochotní väčším hráčom ponúknuť lepšie podmienky. Malí predajcovia to majú naozaj ťažké. Na druhej strane najväčší autobazár na trhu AAA Auto hlási nárast. „Tento rok evidujeme veľký odliv zákazníkov práve od malých predajcov,“ uvádza generálna riaditeľka AAA Auto, Karolína Topolová.


Zdroj: idnes