Prísne emisné normy dnes trápia nejedného výrobcu automobilov. Väčšina automobiliek sa preto vydala cestou downsizingu. Volkswagen dokonca „pristihli“ americké úrady pri manipulácii s emisiami pomocou softvéru.

 

„Keď sa pozriete na konkurenciu, momentálne všetci používajú turbomotory, takže pokiaľ s nimi chceme držať krok v rámci dynamiky a výkonu, je jednoduchšie zvládnuť to pomocou prepĺňania,“ hovorí Mossle.

Zmeny zovňajšku sú len v detailoch, omnoho viac sa odohralo vo vnútri

Zmenšovanie objemu motora a nahradzovanie atmosférického plnenia turbom prináša nižšiu papierovú spotrebu a emisie. Pri intenzívnejšom využívaní prepĺňaného motora je však spotreba častokrát veľmi vysoká, pretože turbomotory sú citlivé na štýl jazdy a hodia sa najmä pre pokojne jazdiacich vodičov. Ďalšie nevýhoda, ktorú prináša turbomotor, je oneskorená reakcia na stlačenie plynového pedála. Na druhej strane však turbo pridáva vysoký litrový výkon. Porsche tvrdí, že ich nový 3,0 l turbomotor je rovnako dobrý ako atmosférický. Je to vôbec reálne?


Erhard Mossle, šéf produktového oddelenia Porsche, odmieta tvrdenia, že 911 stratí prepĺňaním dušu: „Myslím, že najskôr si musíte auto vyskúšať predtým, než poviete, či je turbo dobré alebo zlé. Keď ho budete šoférovať zistíte, že turbo nie je až tak zlou vecou a tento motor je skvelý. Myslím si, že sme urobili všetko preto, aby sa správal ako atmosférický motor.“


Ak dáme mimo emisie, aj tak je podľa Mossleho nevyhnuté ísť cestou prepĺňania. „Keď sa pozriete na konkurenciu, momentálne všetci používajú turbomotory, takže pokiaľ s nimi chceme držať krok v rámci dynamiky a výkonu, je jednoduchšie zvládnuť to pomocou prepĺňania,“ hovorí Mossle.

Výmenou motorov posilnia Carrera a Carrera S o 20 k a 60 Nm. Carrera dostane 272 kW (370 koní) a Carrera S bude mať až 309 kW (420 koní).


911t s turbom, samozrejme, Porsche ponúka už dlhú dobu. Tentokrát však prakticky zmiznú z ponuky atmosférické agregáty. Bez prepĺňania budú iba športové verzie GT3 a GT3 RS. Zákazníkom tak manažéri v Zuffenhausene opäť berú možnosť voľby...


Otázkou teda ostáva: Ako budú turbo agregáty pracovať v reálnom svete? Boli by sme radi, keby sa tvrdenia Mossleho potvrdili. Faceliftovaná Carrera a Carrera S príde do predaja v marci 2016.

 

Prečítajte si tiež: Röhrl kritizuje nové turbo motory Porsche. Sám si kúpil ešte atmosféru. 


Zdroj: caradvice