Prakticky v každom aute rád používam plný plyn.

Autá môjho života

Kúpa prvého auta je prepletená s novinárskou prácou a štúdiom na VŠ. So začiatkom života v Banskej Bystrici som si naplno uvedomil, ako veľmi nenávidím autobusy a vlaky. Pomalé, preplnené a doslova nechutné zariadenia, ktoré som v podstate vnútorne odmietol používať, kým to nebude absolútne nevyhnutné. Pozor, na fungujúcu MHD mám iný názor. Dovolím si však tvrdiť, že na Slovensku taká nie je.

Mojim prvým bol Fiat Bravo JTD 105 (77 kW) z roku 2001. Kúpil som ho pár dní pred 20. narodeninami a vydržali sme spolu viac ako 3 roky. Pre jeseň jeho života som ho musel predať. V zásade som s autom bol spokojný a tak som skúsil talianske šťastie opäť. Druhým autom bola Alfa Romeo 147 JTD 16V (103 kW) z roku 2003. Alfa sa musí podariť a táto sa, bohužiaľ, nepodarila. Boli sme spolu krátko. Vynikajúcu jazdu Alfa kompenzovala častým a drahým servisom. Mojim aktuálnym parťákom je Seat Ibiza 1,9 TDI-PD Sport (74 kW) r2006. Musím priznať, že s týmto autom som zatiaľ najviac spokojný z hľadiska ceny, prevádzkových nákladov a spoľahlivosti. Jazdnými vlastnosťami sa však na Alfu nechytá...

Automobilové zážitky, príbehy a skúsenosti

Pod Marošovým vedením som v roku 2012 absolvoval školu šmyku v rakúskom Pachfurte. O necelý rok neskôr som sa do Driving Campnu vrátil znova. Mám za sebou dve úrovne: INTENSIV a ADVANCED, teda úroveň II a III od SuperDRIVE.

Rekreačne jazdím na motokárach. V Banskej Bystrici bohužiaľ motokárová trať už nie je a tak si musím vystačiť s halami v Bratislave, Svite a v Plešivci.

Začiatkom roka 2013 som dostal ponuku pre TopSpeed.sk testovať jazdené autá. Jazdenky mi prischli najmä preto, že nie som v BA. Ponuku som, samozrejme, bez váhania prijal. Za ten čas mojimi rukami prešlo niekoľko zaujímavých a niekoľko otrasných áut. Najviac sa mi do pamäte a srdca zapísali BMW 330d Coupé a Alfa Romeo Brera.

Neuznávam ekológiu, šialenstvo okolo CO2 a netrápi ma nálada ľadových medveďov. Auto má mať poriadny motor. Do veľkého mesta je však lepší bicykel.

Novinársky život

Slohy mi v škole vždy šli. U introvertov to už tak býva, že sa oveľa radšej vyjadrujú písmom ako slovom. Rozhodol som sa to zúročiť už na strednej škole. Vtedy som pár mesiacov pôsobil ako externista pre magazin.sk. Mal som však len 16 rokov a moja práca skončila veľmi rýchlo.

Opätovné nakopnutie k zamestnaniu nastalo na vysokej škole v spojení s odporom k dopravným prostriedkom hromadnej dopravy. Vtedy som sa dostal do bývalej redakcie auto.sk. Pôsobil som v nej niekoľko rokov. Potom však portál z rôznych príčin úplne umrel. Opäť som na niekoľko mesiacov ostal bez príjmu a Fiat bolo treba za niečo tankovať. Vášeň k rýchlosti a silným autám ma doviedli na TopSpeed, kde som dodnes. Okrem toho moje články môžete občas stretávať na portáli Žive.sk, kde pracujem ako externista. Moderné technológie sú tiež vec, ktorú považujem za mimoriadne zaujímavú oblasť.

Budúcnosť

Priznám sa, že dnes ma trochu mrzí, že som nešiel študovať technický smer. Budúci rok snáď budem absolventom právnickej fakulty spolu s ďalšími tisíckami ľudí. Svoje ďalšie pôsobenie so záplavou papierov s paragrafmi nevyhnutne nespájam. Autá rozhodne neopustím, či už na pozícii redaktora alebo niekde inde. Budem však musieť niečo vymyslieť, pretože na svete existuje toľko veľa skvelých áut, ktoré chcem vlastniť... :)

Schváliť ma môžete cez Facebook a Twitter.