Moje korene siahajú na východ, konkrétne do mesta Spišská Nová Ves. V súčasnosti sa väčšinou pohybujem v Banskej Bystrici, kde na Univerzite Mateja Bela študujem právo. Od malička ma fascinovali autá a lietadlá. Obe tieto veci majú spoločné to, že sú stroje, robia hluk a sú rýchle. A tu sa dostávam k podstate svojej vášne. Rýchlosť. Rýchla jazda na čomkoľvek (aj kolieskových korčuliach) je pre mňa jednoducho neodolateľná.

 

K lietadlám som sa z rôznych dôvodov, zatiaľ, neprepracoval. Všetko chce svoj čas. S autami je to iné. S nimi sa v živote stretávame všetci oveľa častejšie. Na vodičák som sa tešil už od škôlky a 18. rok môjho života je preto veľkým míľnikom. Preukaz vlastním siedmy rok. Za ten čas som odhadom najazdil približne 180 - 190 tisíc km. Doteraz mám na konte len dve pokuty. Obe za rýchlosť :) Raz som sa na úseku s rýchlosťou 60 km/h "rútil" 72 km/h. Druhú pokutu som si vyslúžil za rýchlu jazdu mimo mesta. Posledné 4 roky som nedostal žiadnu. V meste v 96 % prípadov striktne dodržiavam rýchlostné limity nech sú akékoľvek. Hranica medzi vrahom a nevinným je naozaj veľmi tenká.

 

Žiadnu vážnejšiu nehodu na konte nemám. Spomenúť môžem len jemné pohladenie stromu pred rodinným domom, kde som na snehu nedobrzdil Hyundai Accent mojich rodičov. Odniesol si to blatník, nárazník, svetlo a pár drobností.

Prakticky v každom aute rád používam plný plyn.

Autá môjho života

 

Kúpa prvého auta je prepletená s novinárskou prácou a štúdiom na VŠ. So začiatkom života v Banskej Bystrici som si naplno uvedomil, ako veľmi nenávidím autobusy a vlaky. Pomalé, preplnené a doslova nechutné zariadenia, ktoré som v podstate vnútorne odmietol používať, kým to nebude absolútne nevyhnutné. Pozor, na fungujúcu MHD mám iný názor. Dovolím si však tvrdiť, že na Slovensku taká nie je.

 

Mojim prvým bol Fiat Bravo JTD 105 (77 kW) z roku 2001. Kúpil som ho pár dní pred 20. narodeninami a vydržali sme spolu viac ako 3 roky. Pre jeseň jeho života som ho musel predať. V zásade som s autom bol spokojný a tak som skúsil talianske šťastie opäť. Druhým autom bola Alfa Romeo 147 JTD 16V (103 kW) z roku 2003. Alfa sa musí podariť a táto sa, bohužiaľ, nepodarila. Boli sme spolu krátko. Vynikajúcu jazdu Alfa kompenzovala častým a drahým servisom. Mojim aktuálnym parťákom je Seat Ibiza 1,9 TDI-PD Sport (74 kW) r2006. Musím priznať, že s týmto autom som zatiaľ najviac spokojný z hľadiska ceny, prevádzkových nákladov a spoľahlivosti. Jazdnými vlastnosťami sa však na Alfu nechytá...

 

Automobilové zážitky, príbehy a skúsenosti

 

Pod Marošovým vedením som v roku 2012 absolvoval školu šmyku v rakúskom Pachfurte. O necelý rok neskôr som sa do Driving Campnu vrátil znova. Mám za sebou dve úrovne: INTENSIV a ADVANCED, teda úroveň II a III od SuperDRIVE.

 

Rekreačne jazdím na motokárach. V Banskej Bystrici bohužiaľ motokárová trať už nie je a tak si musím vystačiť s halami v Bratislave, Svite a v Plešivci.

 

Začiatkom roka 2013 som dostal ponuku pre TopSpeed.sk testovať jazdené autá. Jazdenky mi prischli najmä preto, že nie som v BA. Ponuku som, samozrejme, bez váhania prijal. Za ten čas mojimi rukami prešlo niekoľko zaujímavých a niekoľko otrasných áut. Najviac sa mi do pamäte a srdca zapísali BMW 330d Coupé a Alfa Romeo Brera.

Neuznávam ekológiu, šialenstvo okolo CO2 a netrápi ma nálada ľadových medveďov. Auto má mať poriadny motor. Do veľkého mesta je však lepší bicykel.

Novinársky život

 

Slohy mi v škole vždy šli. U introvertov to už tak býva, že sa oveľa radšej vyjadrujú písmom ako slovom. Rozhodol som sa to zúročiť už na strednej škole. Vtedy som pár mesiacov pôsobil ako externista pre magazin.sk. Mal som však len 16 rokov a moja práca skončila veľmi rýchlo.

 

Opätovné nakopnutie k zamestnaniu nastalo na vysokej škole v spojení s odporom k dopravným prostriedkom hromadnej dopravy. Vtedy som sa dostal do bývalej redakcie auto.sk. Pôsobil som v nej niekoľko rokov. Potom však portál z rôznych príčin úplne umrel. Opäť som na niekoľko mesiacov ostal bez príjmu a Fiat bolo treba za niečo tankovať. Vášeň k rýchlosti a silným autám ma doviedli na TopSpeed, kde som dodnes. Okrem toho moje články môžete občas stretávať na portáli Žive.sk, kde pracujem ako externista. Moderné technológie sú tiež vec, ktorú považujem za mimoriadne zaujímavú oblasť.

 

Budúcnosť

 

Priznám sa, že dnes ma trochu mrzí, že som nešiel študovať technický smer. Budúci rok snáď budem absolventom právnickej fakulty spolu s ďalšími tisíckami ľudí. Svoje ďalšie pôsobenie so záplavou papierov s paragrafmi nevyhnutne nespájam. Autá rozhodne neopustím, či už na pozícii redaktora alebo niekde inde. Budem však musieť niečo vymyslieť, pretože na svete existuje toľko veľa skvelých áut, ktoré chcem vlastniť... :)

 

Schváliť ma môžete cez Facebook a Twitter.