Tuningová firma Novitec je špecialistom na talianske autá snov. Pravidelne berie do parády značky ako Ferrari, Lamborghini či Maserati. Dnes vám predstavíme Maserati Ghibli, ktoré prešlo cez oddelenie Tridente. Či sa uspokojíte len s kozmetickými zmenami detailov exteriéru, alebo budete chcieť aj funkčné úpravy je len na vás. Na svoje si prídu fanúšikovia zážihových ale aj vznetových motorov.

Maserati Ghibli v decentnej úprave od Novitecu

Začneme tým podstatným, úpravami pod kapotou. Základný diesel vďaka premapovaniu riadiacich máp motoru posilnil o 51 koní na výsledný výkon 221 kW (301 koní) a 680 Nm. Výkonnejší 3,0 litrový vznetový agregát posiela na zadné kolesá po úpravách o 47 koní a 80 Nm viac než sériová jednotka. Pod pravou nohou silnejšieho diesela máte 237 kW (322 koní) a 680 Nm. S rýchlejším prevedením zvládnete akceleráciu na stovku za 5,6 sekundy. Úprava máp motora vás bude stáť 1 290 eur a vašu peňaženku nezaťaží ani dodatočne, pretože spotreba paliva ostala nezmenená.

Priplatiť si môžete za 22" zliatinové disky.

Vznetové varianty máme za sebou poďme sa venovať tým vznesenejším. Sériové Ghibli S poskytuje, z 3,0 litrového prepĺňaného vidlicového šesťvalca výkon 301 kW (410 koní) a 550 Nm. Inžinieri v  oddelení Trident dokázali dostať výkon na hodnotu 350 kW (476 koní) a 640 Nm. Maximálny točivý moment je dostupný v širokom rozsahu 1 700 – 4 900 ot./min. Upravené Ghibli S zrýchli na stovku za 4,7 sekundy a zastaví sa až na 294 km/h. Novitec vzal do parády aj slabšie zážihové jednotky. Z najslabšej verzie s výkonom 243 kW (330 koní) a 500 Nm vydoloval po úprave 282 kW (384 koní) a 590 Nm. Stredne výkonný benzínový agregát posilnil po úprave o 62 koní na finálnych 303 kW (412 koní), točivý moment zostal na rovnakej úrovni ako pri slabšej jednotke.

Ďalšie úpravy sa tykajú zmien podvozka. Maserati s ponohom všetkých kolies, teda model Ghibli S 4Q môže klesnúť o 35 mm vďaka použitiu kratších športových pružín. Pre ostatné modely je dostupná sada nastaviteľných tlmičov. Z exteriérových úprav sú na výber 22“ zliatinové disky kolies alebo predný a zadný spojler. Za disky, ktoré sú obuté do plášťov Pirelli P Zero s rozmerom 255/30 vpredu a 315/25 vzadu v Novitecu necháte takmer 4 000 eur. Za sadu spojlerov zaplatíte 3 120 eur. Za ďalšie úpravy si už ale nepriplatíte, pretože nie je za čo. Veď na čo upravovať niečo čo vyzerá tak skvele?


Zdroj: novitecgroup.com, autoforum.cz