Matador Group je spoločnosť, ktorá si ponechala meno známej slovenskej pneumatikárskej značky, no už niekoľko rokov sa venuje inému - dodávateľskej výrobe v odvetví automotive priamo pre automobilky. Základný závod lisovne a zvarovne je vo Vrábľoch, ďalšie menšie sú v Nižnom Novgorode a v Liberci. Tieto miesta dnes spolu s lisovňou a zvarovňou priamo v Nitre zamestnávajú 1800 ľudí.

 

 

Je skvelá náhoda, že pred pár týždňami sa britský, či presnejšie indický Jaguar Land Rover rozhodol postaviť fabriku práve pri Nitre. Šéf spoločnosti Štefan Rosina spolu so svojím tímom pracujú na ďalšom rožšírení výrobných kapacít od januára 2015. Ich kapacity sú totiž naplnené a momentálne pre Matador Group dokonca lisujú a zvárajú nemecké dielne, čo je neslýchané. Oznámenie príchodu JLR na Slovensko posunie k realizácii ďalší projekt za milióny eur, kde nájde prácu niekoľko stoviek ľudí. „V prvej etape za prvé tri roky chceme investovať 22,4 milióna eur,“ povedal pre HN televíziu spolumajiteľ strojárskej skupiny Matador Štefan Rosina.

Štátna pomoc

Strojári plánujú vybudovať nový závod na lisovanie v Dolných Krškanoch, ktorý by mal napriamo zamestnať viac ako 170 ľudí. Keď sa k tomu prirátajú pracovné miesta u dodávateľov, razom je z toho 250 nových pracovných pozícií. Matador sa vzhľadom na veľkosť investície rozhodol prvýkrát vo svojej histórii požiadať o pomoc aj štát.
 

„Konkrétne v hodnote 5,5 milióna eur. Štruktúra tejto dotácie závisí od štátu a od toho, ako sa nás rozhodnú podporiť,“ pokračuje Štefan Rosina. Spoločnosť svoju žiadosť podala už v septembri. „Keďže je investičný zámer v štádiu posudzovania, nie je možné zverejňovanie akýchkoľvek detailov tohto zámeru až do jeho definitívneho posúdenia,“ uvádza hovorkyňa ministerstva hospodárstva Miriam Žiaková.
 

Dodávateľov budú potrebovať

Britská automobilka Jaguar Land Rover pred dvomi mesiacmi podpísala s vládou memorandum o porozumení, definitívny verdikt o tom, či u nás závod postaví, zatiaľ nepadol. Podľa odborníkov ju k nám láka aj kvalitná sieť subdodávateľov. „Pokiaľ sa podarí naplniť vízia automobilky a jej závod bude naozaj vyrábať 300-tisíc vozidiel ročne, bude to pre Matador Group obrovská príležitosť,“ tvrdí analytik Jiří Šimara.

 

zdroj: HNonline.sk