Nádeje, že Peugeot 308 TCR belgického tímu DG Sport Competition bude na tejto trati fungovať, priniesol Maťo už v prvom voľnom tréningu, kde dokázal zajazdiť najrýchlejší čas z celého štartovného poľa. “Je to super pocit! Dnes je pred nami ešte dlhý deň, verím, že sa podobné výsledky podarí udržať aj v kvalifikáciách,” povedal po prvom tréningu Maťo. Druhý tréning už nebol pre Maťa taký úspešný, na najrýchlejších jazdcov strácal 2 sekundy, preto ešte spoločne s tímom hľadali to správne nastavenie. Nasledovala kvalifikácia do sobotných pretekov, ktorá už ukázala reálnu rýchlosť jednotlivých jazdcov. Maťo v nej nakoniec zajazdil 10. najrýchlejší čas, so stratou 0,782 sek na najrýchlejšieho, ktorým bol tentokrát jeho tímový kolega. Neskôr nasledovala ďalšia, trojfázová kvalifikácia, v ktorej sa Maťovi, žiaľ, nepodarilo dostať do druhej fázy, keď vo svojom druhom rýchlom kole trafil bariéru z pneumatík vo vnútri zákruty a nedokázal tak zlepšiť svoj čas. Výsledný čas stačil len na 15. miesto, no strata na najrýchlejšieho bola len 0,679 sek, čo dokazuje nesmiernu vyrovnanosť štartovného poľa.

Maťo prelomil smolu...

Sobotné preteky štartoval Maťo nakoniec z 9. miesta, kvôli penalizáciám viacerých jazdcov za pochybenia v predchádzajúcej kvalifikácii. Maťo dokázal výborne odštartovať a hneď sa dostal pred Erlachera (Honda), ktorý štartoval na 7. priečke. V tej chvíli sa Maťo pohyboval za Tarquinim (Hyundai), no už na cieľovej rovinke prvého kola sa dostal aj pred neho. Následne boli preteky poznačené dvomi výjazdami neutralizačného vozidla a Maťo ich, hoci sa snažil tlačiť na pred ním jazdiaceho Vernaya (Audi), dokázal dokončiť na výbornom siedmom mieste. “Som veľmi šťastný z tohto výsledku a je to príjemný pocit, byť v TOP 10. Zajtra sú pred nami ďalšie dvoje preteky, škoda tej včerajšej kvalifikácie, keďže budem štartovať až z 15. priečky, no zato by som si mohol dobre zapredbiehať,” dodal po pretekoch Maťo Homola.

...ale iba nachvíľu

Do oboch nedeľných pretekov patrilo Maťovi 15. miesto na štarte. Hneď v prvých pretekoch cítil Maťo veľkú nedotáčavosť a to isté aj jeho tímový kolega. Maťo sa dlhú dobu pohyboval na 14. mieste a zvádzal boje s Monteirom (Honda), ktorý na neho tlačil až natoľko, že po vzájomnom kontakte sa Maťo takmer pretočil a vyletel z trate. To znamenalo prepad v štartovom poli, no Monteiro sa ukázal ako veľký gentleman, keď sa po pretekoch prišiel Maťovi ospravedlniť.  Je to ako s tým mŕtvym a zimníkom, no bolo to sympatické gesto, hoci Maťo preteky dokončil nakoniec za Coronelom (Honda) na 20. mieste. 

Pri tvrdých súbojoch často nestačila jazdcom šírka trate. Takto vyzerajú skutočné preteky cestovných vozov.

V druhých pretekoch, v ktorých Maťo a jeho tím DG Sport Competition spravili na aute niekoľko zmien, to vôbec nešlo podľa predstáv. Hneď po štarte Maťo začal strácať a v prvom kole prišiel o tri priečky. V predposlednom kole cítil Maťo veľkú šancu, keď pred ním jazdiaci pretekári zvádzali veľké boje a rozstrelili aj bariéru z pneumatík, došlo k veľkej mele. Maťo aj dal aj dostal veľké rany, čo mu výrazne poškodilo geometriu. K tomu prispelo aj poškodené koleso, ktoré udržalo tlak len zázrakom.  “Dnešok bol opäť náročný. Zo zvláštneho dôvodu som mal pocit, že mi niekto včera vymenil auto a úplne sa inak dnes chovalo. Prichádzal som o miesta akoby som parkoval. V každom prípade dobrá lekcia, posledné dve kolá boli doslova na srdce a dúfal som, že sa vôbec dostanem do cieľa. Keď vám celé auto vibruje ako zbíjačka, pri jazde máte volant o 45 stupňov otočený doľava a máte prejsť zákrutu v rýchlosti cez 200 km/h, nebolo mi všetko jedno. Keď som potom v cieli zbadal moje predné koleso, som rád, že som preteky vôbec dokončil a to dokonca na 15. mieste,” povedal po pretekoch Maťo.

Je zázrak, že Maťo preteky vôbec dokončil.

Pred nami je už len záverečný víkend seriálu svetového pohára FIA WTCR. Celý kolotoč sa presúva do Macau na jeden z najnáročnejších mestských okruhov. Preteky sa začínajú už 15. 11.