Tím Homola Motorsport predstavil BMW 320 TC, s ktorým sa Maťo Homola pokúsi vyhrať seriál ETCC. Novú techniku s 1,6-litrovým turbo 4-valcom a výkonom 310 koní už stihol Maťo otestovať na Slovakia Ringu.

BMW 320 TC je posledná evolúcia auta s 1,6-litrovým turbomotorom, ktorú sme mohli vidieť v pretekoch WTCC. Maťov kus patrí medzi víťazné autá. Auto postavilo BMW pre továrenský tím v roku 2009, kedy s ním Augusto Farfus vyhral 6 pretekov. V roku 2012 s ním Norbert Michelisz vyhral Yokohama Trophy (pohár nezávislých jazdcov) a minulú sezónu skončil Stefano D’Aste na 5. mieste v Yokohama Trophy.

Maťo Homola testoval BMW 320 TC na Slovakia Ringu

Maťo bude štartovať v ETCC v triede Super 2000 TC2T a prvé preteky ho čakajú už tento víkend, 20. apríla na francúzskom okruhu Paul Ricard. Na domácom Slovakia Ringu bude obhajovať vlaňajšie prvé miesto 11. mája. Okrem toho zabojuje aj na rakúskom Salzburgringu, belgickom Spa-Francorchamps a sicílskom okruhu Enna Pergusa. To však nie je všetko, Maťo sa chce ukázať aj v seriáli WTCC na maďarskom Hungaroringu v triede TC2.

Maťo chce štartovať v pretekoch WTCC na Hungaroringu

Mladý pretekár sa na štart vo WTCC veľmi teší: „Vždy som sníval o štarte vo WTCC. Dúfam, že sa nám to aj podarí. Nové auto funguje zatiaľ výborne, aj keď som sa musel prispôsobiť novému motoru. Nejde teraz len o ten rámus, ktorý sa dosť ponáša na tichú F1.“ Dodal, že 1,6-litrové turbo je iné ako 2,0 litrová atmosféra, s ktorou jazdil minulú sezónu: „Treba inak pracovať s plynom, ale dosť rýchlo som si na to zvykol a časy sme už stlačili pod tie minuloročné.“

BMW 320 TC

Dĺžka 4 539 mm
Šírka 1 858 mm
Výška 1 350 mm
Rázvor 2 760 mm
Hmotnosť 1 170 kg základná hmotnosť, +/- balast
Objem nádrže 45 l
Cena nového auta 220 000 Eur + DPH
Motor Radový turbom prepĺňaný 4-valec s priamym vstrekovaním a reštriktorom
Objem 1 598 ccm
Kompresný pomer max. 12,5:1
Výkon max. 310 k
Krútiaci moment max. 420 Nm
Otáčky max. 8 500 ot./min

Zdroj: tlačová správa, wikipedia.org