Predposledné preteky šampionátu TCR Maťovi opäť nevyšli. Do Číny prišiel v dobrej nálade aj s partiou kamarátov, lenže to bola jedna z mála vecí, ktorá sa dá označiť ako pozitívna. V prvom tréningu síce dokázal zlepšiť svoj čas zo včerajška a už bol aj spokojnejší s nastavením podvozka, no na konci stratil výkon motora. Mechanici sa odvtedy snažili identifikovať poruchu a odstrániť ju, no počas druhého tréningu sa im to nepodarilo, ani do štartu kvalifikácie. Maťo tak smutne sledoval z boxov, ako jeho kolegovia bojujú s časom.

Problém nasledovaný problémom

„Je to pre mňa ďalšia lekcia, aj takýto vie byť motoršport,“ komentoval beznádejnú sobotňajšiu situáciu Maťo Homola. „Mechanici robili, čo mohli, no neprišli na to, v čom je chyba. Od konca prvého tréningu fungoval motor len na tri valce a pred kvalifikáciou už vôbec nenaštartoval.“ Jedinou možnosťou, ako dostať Astru tímu DG Sport Compétition s Maťom Homolom na trať, je výmena motora. Dvaja motorári nemeckého Kissling Motorsport budú mať teda dlhú nočnú zmenu, ale sú presvedčení, že Maťo Homola zajtra odštartuje. „Po výmene motora automaticky štartujem z posledného miesta, takže ma čaká veľa predbiehania zozadu. Máme tu niekoľko miestnych jazdcov, no ani tí veľmi trať nepoznajú, keďže ju otvorili len pred rokom. Pokúsim sa dostať na bodované priečky. Verím, že sa mi to môže podariť.“  Po výmene motora veril, že sa môže podariť predrať dopredu z posledného na bodované miesta, lenže keď sa darí, tak sa darí...

Maťov skvelý štart

V prvých pretekoch na čínskom okruhu Če-tiang v meste Šao-sing ho zastavil defekt pravej prednej pneumatiky. „Motor konečne pracoval správne, išlo sa mi dobre,“ komentoval dianie v prvej jazde Maťo Homola. „No potom prišiel defekt a bolo po nádejach na body. Vôbec neviem, či som niekde prerazil pneumatiku, alebo to bola vec nastavenia. No mrzí ma, že som opäť nedokončil preteky.“ Do druhej jazdy opäť štartoval z posledného miesta. A podarilo sa mu parádne odlepiť z miesta a hneď predbehol 5 súperov. Okamžite sa dotiahol na hranicu prvej desiatky. V tvrdých súbojoch prvého kola však mal kontakt s dvojnásobným šampiónom TCR Stefanom Cominim. Hoci sa pred neho dostal a bol na 11. mieste, pri dotyku s jeho autom si poškodil chladič. Z neho pomaly unikala chladiaca zmes a motor postupne zvyšoval svoju teplotu.

 

Po troch kolách už nebolo možné pokračovať. „Výborne som odštartoval, bol som namotivovaný,“ povedal už v boxoch náš Maťo. „Veril som si, že sa mi môže podariť dostať k bodom. No v prvom kole sa vždy udeje veľmi veľa vecí, najmä na takejto úzkej trati. Predo mnou sa odohrával súboj a Stefano naň reagoval skorším brzdením. Ja som už nestihol zabrzdiť a trochu som do neho ťukol. No stačilo to na prerazenie chladiča… Teplota postupne vybehla až na 125 stupňov. Hrozilo poškodenie nového motora, tak som to radšej odstavil.“ V šampionáte klesol Maťo Homola na 10. miesto, pričom do konca šampionátu TCR International Series zostáva už len jedno kolo a dvoje preteky na dubajskom Autodrome v Spojených arabských emirátoch v polovici novembra.
 

„V Dubaji som jazdil v rámci zimnej blízkovýchodnej série TCR a darilo sa mi tam. Bol som tam rýchly, ten okruh mi svojim charakterom vyhovuje a teším sa, že to tak bude aj s týmto autom.“ Posledné preteky sezóny 2017 TCR International Series sa pôjdu 17. a 18. novembra v Dubaji.

Na okruhu Če-Tiang si svoju pretekársku premiéru odbil pretekársky Hyundai i30n TCR. Hneď svoje prvé preteky vyhralo a to, ako jazdí jeho cestný bratranec, si môžete pozrieť v našom videu.