Športové s priemerne výkonným srdcom

Dovolím si tvrdiť, že typ 6 je unikátom hirošimskej značky v strednej triede. Má úsporné atmosférické motory, mimoriadne ľahká konštrukcia zabezpečuje pohotovostnú hmotnosť nižšej strednej triedy a vzhľadovo zaujme aj dnes, šiesty rok po uvedení v roku 2012. Mnohí jej však vyčítajú slabé odhlučnenie a „papierový“ pocit z auta, vychádzajúci práve z odľahčenej konštrukcie. Navyše, skvelý podvozok si reálne zaslúži silnejší motor, ako atmosférický SkyActiv-G so 192 koňmi.

O terajšom omladení vieme jednu podstatnú info, a to nasadenie prepĺňanej 2,5 z CX-9. Tá má 250 koní, 420 Nm a konečne tak zastúpi status špičkovej pohonnej jednotky. Pevne verím, že marketingoví a iní odborníci značky nezatrhnú Európanom tento motor a Mazda ho nebude predávať iba v USA. To by bola mimoriadna škoda, zákazníci v EÚ si silnejší agregát pýtajú. Šestka sa predáva veľmi dobre, argument o zameraní primárne na USA a Japonsko tu neobstojí.  

Dizajn po vzore CX-5

Dizajn prednej časti novinka adoptuje z SUV CX-5. Popravde, príliš veľká 3D maska mi až tak po chuti nie je, vám sa však môže mimoriadne páčiť. Interiér taktiež prepracovali, podľa oficiálnej fotky zjednodušili stredový panel a tešiť sa môžeme na kvalitnejšie materiály. Nechýba originálne japonské drevo! Z výbavy spomeniem 360° kameru a adaptívny tempomat. Ten vie auto úplne zastaviť a následne rozgúľať na stanovenú rýchlosť. Zápchy na diaľnici D1 tak zvládnete s väčšou bravúrou.

Talentovaný podvozok si zaslúži silnejší motor ako atmosférický 2,5 SkyActiv. Prepĺňanie zabezpečí výkon 250 koní a 420 Nm.

Súčasná podoba Mazdy 6 2017.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Faceliftovaná šestka príde do európskych showroomov na jar r. 2018. Oficiálne ju predstavia na autosalóne v Los Angeles koncom novembra 2017.

Zdroj a foto: Car And Driver, motortrend, Mazda