Je to najpredávanejší a najúspešnejší otvorený športiak posledných dvoch dekád. V automobilových kruhoch má až kultové postavenie. Pritom sa nejedná o žiadnu silnú mašinu a jeho roztomilý vzhľad pripomína skôr kadernícke auto než okruhové náradie. Svoju slávu a obdiv mnohých nadšencov po celom svete si získalo vďaka zábavnosti a tomu, že dokáže vodiča počas jazdy vtiahnuť do deja. Riadi sa japonskou filozofiou Jinba-ittai, čo v  preklade znamená: „jazdec a kôň ako jedno telo“. Teda v prípade Miaty spojenie vodiča s autom.

Malá Mazda je určite skvelé auto, no občas premýšľam nad otázkou: „Nebola by MX-5ka lepšia vo verzii kupé?“ A tým nemyslím odnímateľný pevný diel strechy alebo skladaciu strechu z pevných panelov, ale pravé kupé. Verzia kupé by priniesla spevnenie karosérie a teoreticky aj priestor pre odľahčenie. Kupé verzia by mohla navyše pomôcť Mazde súperiť s dvojičkami Toyobaru, ktoré ponúkajú len s uzavretou strechou. Pohľad do minulosti ukazuje, že druhá generácia MX-5ky sa síce dočkala aj verzie kupé, no bola určená len pre japonský trh v limitovanej edícií len 179 ks. V posledných dňoch však Mazda nikoho neprekvapila a nedávno odhalenú štvrtú generáciu predstavila len s otvorenou strechou. Obrázky, na ktoré sa máte možnosť pozerať, nie sú teda uniknutými fotkami od výrobcu ale iba renderi od fanúšika, ktorý vypustil do sveta svoju predstavu o MX-5ke s uzavretou strechou. A čo si myslíte vy? Bola by Miata lepšia s pevnou strechou?

Zdroj: theophiluschin.com, carscoops.com