Poďme to zistiť. Generácia NA bola prvou, ktorá naštartovala ošiaľ za malým mrštným roadsterom. S duchom, s akým ju Mazda v roku 1989 predstavila, ju vyrába do dnes. Aktuálna generácia ND je stále pohľadný malý roadster, ktorý poteší každého zručného šoféra. Poďme sa ale už pozrieť na počin profesionálneho dizajnéra automobilov, ktorého meno je Cipriani Augusto. V súčasnosti pracuje pre nemeckú pobočku Hondy a talianske Gran Studio, pričom v minulosti pracoval aj pre Fiat Chrysler.

Európska únia robí problém

Prenesenie generácie NA so sebou nesie jeden zásadný problém. Európske bezpečnostné nariadenia vyžadujú ľahko deformovateľné predné časti áut kvôli bezpečnosti chodcov. A vysúvacie svetlá tomuto účelu rozhodne nesvedčia. Našťastie, za 30 rokov technológia pokročila a celé osvetlenie by roadster schoval do úzkeho LED pásu. Auto ako celok celkom funguje a pôsobí oveľa agresívnejšie, ako jeho predchodca. Pripomína mi také tie počítačové hry z Cyberpunkového prostredia, kde by sa toto vozidlo presne hodilo. A ako sa páči vám? Zvolili by ste radšej karosériu NA od Augusta, alebo súčasnú generáciu ND?

KTORÁ SA VÁM VIAC PÁČI?
  • Aktuálna Mazda MX5 ND ( 73% )

     

  • Redizajnovaná Mazda MX5 NA ( 27% )

     

Odpovedalo 26 ľudí  

Zdroj: autoevolution.com, Cipriani Augusto