Menšia spotreba, menej spáleného oleja, vyšší výkon a krútiaci moment. Tieto informácie sú ako sen.

Z práve priebiehajúcej akcie v Pebble Beach Concours d’Elegance sa k nám dostali ďalšie informácie. Nový rotačný motor bude výrazným krokom vpred. V prvom rade má mať nižšiu spotrebu ako Renesis v RX-8. Zredukovaná bude aj spotreba oleja vo vysokých otáčkach. A nakoniec to najlepšie, motor má mať vyšší výkon a oveľa vyšší krútiaci moment.

Renesis

Prierez motorom 13B MSP Renesis

„Kľúčom k vyššiemu krútiacemu momentu a lepšej spotrebe je vytvorenie dlhšieho cyklu motora“

„Kľúčom k vyššiemu krútiacemu momentu a lepšej spotrebe je vytvorenie dlhšieho cyklu motora“ hovorí zdroj z Mazdy USA. Pri piestovom motore sa to dá celkom dobre predstaviť, ale pri rotačnom?  „Je to vzdialenosť prejdená vo vnútri spaľovacieho priestoru, tak hovoria inžinieri“ dodal zdroj.  Týmto by mal motor získať vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach, čo má za následok oveľa nižšiu spotrebu benzínu a oleja. Tým pádom bude produkovať aj menej emisií.

Mazda RX-8 Spirit R

Mazda RX-8 Spirit R, zatiaľ posledná s rotačným motorom

Zdroj z Mazdy USA sa tiež zmienil, že motor 16X bude prvý krát nasadený o dva roky. Stane sa tak v úplne novom modely, ktorý doteraz nebol predstavený. Fanúšikovia rotačných motorov sa tak majú na čo tešiť. 

Zdroj: autoblog.com