Predstavte si, že máte k dispozícii 3 hyperšporty, ktorých bolo vyrobených len pár sto kusov a všetky navyše využívajú rovnakú koncepciu pohonu. Ihneď sa ponúka možnosť na porovnanie a vybranie toho najlepšieho, aj keď by to určite nebolo ľahké. Táto situácia je ako stvorená pre britskú trojku z Top Gearu. V poslednej epizóde, ktorá mala premiéru v nedeľu 22.2.2015, mali moderátori všetky tri autá v štúdiu a aj predtým k dispozícii, no k porovnaniu nedošlo. A prečo ? Automobilky Ferrari a McLaren si určili požiadavky, ktoré sa navzájom odporujú a preto by nebolo možné všetky tri automobily otestovať.

Top Gear asi netreba nikomu, kto číta tento web a venuje sa automobilom, nejak zvlášť predstavovať. Je to momentálne najsledovanejšia automobilová show na svete, v ktorej ale testy „obyčajných“ áut nenájdete a ak áno, tak väčšinou ironického typu a moc informácií sa človek nedozvie. Zato testy najnovších rýchlych superšportov alebo hyperšportov sú na pravidelnom poriadku. Už minulý rok Jeremy Clarkson otestoval McLaren P1 a veľmi na neho zapôsobil. Jeho kolega Richard Hammond mal, taktiež vlani, možnosť sadnúť za konkurenta Porsche 918 Spyder. Tretie spomínané, LaFerrari, si vyskúšal James May až tento rok. Všetky tri automobily majú pohonnú jednotku tvorenú klasickým benzínovým motorom v kombinácii s elektromotorom. Každí z troch moderátorov prehlasoval, že jeho auto je najlepšie. Minulý rok sa ešte Clarkson s Hammondom zo srandy vsadil, že ak bude Porsche rýchlejšie ako McLaren, nechá sa premenovať na Jennifer. Preto veľa ľudí čakalo a ešte aj čaká na výsledok. Toho sa ale tak skoro asi nedočkáme, ak vôbec niekedy. McLaren súhlasil s porovnaním ale vyžaduje, aby sa nekonalo na trati Top Gearu, čomu niektorí ľudia vôbec nerozumeli, nakoľko tento okruh využívala práve táto značka pri vývoji modelu P1. Clarkson ale tvrdil, že zato môže jedna zákruta nazývaná Hammerhead, s ktorou si podľa neho lepšie poradí systém 4x4 od Porsche. Ďalšia vec je tá, že McLaren chce, aby boli všetky vozidlá štandardne vybavené ako pre normálneho zákazníka, teda bez žiadnych úprav motora alebo zmeny pneumatík. Ferrari najprv vôbec nechcelo dovoliť test, no potom si to rozmyslelo. Dalo ale takú požiadavku, ktorá si totálne odporuje s tou od Mclarenu. Žiadajú totiž čisto továrne automobily, bez výbavy, čo môže znieť trochu podozrivo. A čo žiada Porsche ? Nič. V Stuttgarte nemajú žiadne zvláštne požiadavky. Možno vás napadla možnosť požičania si jedného z dvoch automobilov od nejakého šťastného majiteľa, akým je napríklad Angličan Paul Bailey, ktorý vlastní dokonca všetky tri spomínané hyperšporty. Pravdepodobne by to aj veľmi rád urobil, no Ferrari prehlásilo, že ak niekto z majiteľov LaFerrari do Top Gearu požičia, už si nikdy nebude môcť kúpiť žiadne iné limitované Ferrari. Takže porovnania sa možno vôbec nedočkáme. Otázkou ale zostáva, aký by mohol mať výsledok dopad pre automobilky do budúcnosti. Veď všetky tri limitované automobily sú už vypredané. P1 sa vyrobilo iba 375 kusov, LaFerrari 499 kusov a 918 Spyder 918 kusov. A myslím si, že len málo z tých ľudí, čo by si v budúcnosti chceli od týchto značiek kúpiť automobil, by sa riadilo zrovna Top Gearom, ak ho vôbec poznajú...

zdroj: http://www.carscoops.com/2015/02/mclaren-says-they-were-ready-for.html