Mercedes AMG uvažuje nad elektrickým turbom. Malo by poskytnúť viac výkonu, nižšie prevádzkové náklady a kompaktnejšie rozmery.

Redukcia turbo diery

„Samozrejme potrebujeme viac výkonu pre novú generáciu áut, ale elektrifikácia ešte neznamená, že musíme použiť elektrický pohon,“ povedal Jastrow. „Autá musia byť rýchlejšie a elektrické turbá sú možnosť. Používame ich aj v motoršporte, ale technológia musí byť zaplatiteľná zákazníkmi.“ Hlavnou výhodou elektrického turba je redukcia turbo diery, ktorá posilní výkon a zlepší spotrebu. Systém je zároveň kompaktnejší ako viacúrovňové prepĺňanie.

Mercedesy triedy A, Mercedes CLA a Mercedes GLA sú jediné, ktoré používajú 2,0 litrový turbo 4-valec s výkonom 360 k. Ak sa AMG rozhodne ísť cestou elektrického turba, prvé auto neuvidíme skôr ako v roku 2017, kedy predstavia novú triedu A.