Novú triedu E sme vám už predstavili do detailov. Automobilka začína postupne odhaľovať aj ostrejšie verzie AMG. Zatiaľ slabšie prevedenie s motorom V6. Na vrchol s V8 si ešte chvíľu počkáme. Táto novinka sa volá Mercedes-AMG E43 4Matic. Pod kapotou má 3,0 V6 bi-turbo s max. výkonom 295 kW (401 k) a stovku dá za 4,6 sekundy. Oficiálna premiéra sa uskutoční 23. marca na autosalóne v New Yorku.

Mercedes tvrdí, že deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic sama nepreradí, keď sa otáčky dostanú do oblasti obmedzovača. To je skvelá správa!

Pri pohľade na exteriér možno konštatovať, že E43 je poriadny „sleeper“. Najmä v čiernej farbe, ako na obrázkoch. Vôbec by mi nenapadlo, že sa pozerám na auto, ktoré má pod kapotou viac než 400 koní. Napriek tomu je tu niekoľko odlišností oproti štandardnej verzii. Nové 19-palcové disky, upravený predný nárazník, diamantová maska chladiča, zadný nárazník s difúzorom a štyri koncovky výfuku. Interiér dostal športové sedadlá a volant. Tie sú prešívané červenou niťou, rovnako je na tom palubná doska a zvyšok kabíny. Všetko dopĺňajú červené bezpečnostné pásy. Úpravami prešiel aj digitálny prístrojový panel, ktorý má inú grafiku.

Pod kapotou je biturbo trojliter, ktorý poznáme z menšieho Mercedesu C43 AMG. V éčku však posilnil z 367 na 401 koní. Môžu za to väčšie turbá a upravená riadiaca jednotka. Krútiaci moment sa nezmenil, 520 Nm je dostupných v rozmedzí 2500 až 5000 otáčok. Motor spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. Konštruktéri tvrdia, že vďaka úprave softvéru skrátili čas potrebný na zmenu prevodového stupňa. Samozrejmosťou je možnosť manuálne radenie pomocou pádiel pod volantom. Mercedes zdôrazňuje, že prevodovka sama nepreradí, keď sa otáčky dostanú do oblasti obmedzovača. Nespomenuli ako dlho "podrží".

Mercedes-AMG E 43 4Matic maskuje svoj výkon veľmi dobre. 

Pohon všetkých štyroch kolies 4Matic rozdeľuje výkon za normálnych podmienok v pomere 31:69, pričom väčšia časť ide na zadnú nápravu. E43 AMG zrýchli na stovku za 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na tradičných 250 km/h. Konštruktéri z Affalterbachu sa pozreli aj na podvozok. Štandardom je adaptívny a športovo naladený vzduchový podvozok AMG Airmatic. Nechýbajú ani poriadne brzdy s rozmermi 360 x 36 mm vpredu a 360 x 26 mm vzadu. Prevádzková hmotnosť je 1840 kg.

zdroj: Carscoops