Už pri predstavení prvého sériového Mercedesu EQC bolo jasné, že pri jedinom elektrickom modeli trojcípej hviezdy nezostane. Podľa vedenia koncernu Daimler AG sú elektromobily významnou súčasťou najbližšej budúcnosti značky a bez nich je prakticky nemožné splniť prísne emisné kritériá.

Aj terénnu triedu G čaká elektrický pohon, jeho trakcia by mohla byť ešte lepšia, než dnes. Spomína sa označenie EQG.

Elektrika je riešenie

Ola Källenius, najvyšší šéf koncernu Daimler AG, priznáva, že práve elektrický pohon by mohol byť riešením, ako udržať ikonické G-čko vo výrobe a splniť s ním aj tie najprísnejšie emisné limity. Zároveň však dodáva, že elektrický pohon sa bude týkať až nástupcu súčasného modelu. Moderná konštrukcia aktuálneho G-čka je síce lepšie prispôsobená zástavbe moderných druhov pohonu, no s čisto elektrickými motormi sa preň ešte nepočítalo. Všetko zmení jeho nasledujúca generácia, ktorá sa, naopak, možno vôbec nedočká klasického spaľovacieho pohonu tak, ako ho poznáme dnes. Podľa stuttgartskej fabriky je pri elektromobile dokonca jednoduchšie navrhnúť jednotlivé algoritmy pohonu a nastaviť ho tak, aby dosahoval v hraničných situáciách ešte lepšiu trakciu, než súčasné verzie so spaľovacími motormi. O žiadnych konkrétnych termínoch uvedenia elektrickej triedy G na trh však Källenius zatiaľ oficiálne nehovoril.

Elektrický pohon 4x4 by mohol mať výrazne nižšiu hmotnosť, než súčasný konvenčný.