V štúdii CAM analyzovali 31 prémiových značiek áut. Zamerali sa na inovácie v oblasti technológie a za víťaza určili práve Mercedes. Medzi ich inovácie patria rôzne asistenčné systémy, intuitívny multimediálny systém MBUX, riadenie komfortu Energizing, či poplašné zariadenie EDW. 

Pre viaceré rady Mercedesu je poplašné zariadenie (EDW) dostupné len ako prvok mimoriadnej výbavy. Posledná generácia dokáže v kombinácii so službou Mercedes me connect „upovedomenie o škode počas parkovania a o krádeži“ automaticky odosielať správy v prípade poškodenia vozidla iným vozidlom pri parkovaní alebo aj v prípade odtiahnutia. Auto tak automaticky pošle do aplikácie Mercedes me Push notifikáciu.

Čo sa týka multimediálneho systému MBUX, ten Mercedes predstavil na výstave CES v roku 2018. Názov naznačuje, že hlavnú úlohu by mal zohrávať zážitok používateľa (UX: User Experience). Jedinečnou vlastnosťou tohto systému je schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. Ako jednu z predností tohto systému uvádza Mercedes aj širokouhlý kokpit s vysokým rozlíšením a ovládaním prostredníctvom dotykového displeja. Je pravda, že dotykové displeje a množstvo obrazoviek k prémiovým značkám patrí, no z hľadiska ovládateľnosti a rozptýlenia, ktoré za volantom spôsobujú, by som ich za prednosť rozhodne neoznačil. 

Za volantom ako v obývačke

Riadenie komfortu Energizing je zase pre ozajstných fajnšmekerov. Prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, spolu s rôznymi masážnymi programami, na zabezpečenie pohodlia. K riadeniu komfortu patrí aj takzvaný „Kouč Energizing“. Táto služba je založená na algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporučí niektorý z programov. Systém je kompatibilný aj s hodinkami Garmin Wearable a systému MBUX ponúka hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku. MBUX aj na základe týchto hodnôt odporúča program. 

My sme sa o inovatívnom duchu Mercedesu presvedčili aj pri nedávnom teste modelu GLS 400d. Alex si dokonca vyskúšal aj „cvičenie za volantom“. Možno si poviete, že polovica systémov a služieb, ktoré auto ponúka, sú úplne zbytočnosti a v podstate máte pravdu. No prémiové značky sa predsa musia nejako odlíšiť od tých klasických aj v oblasti infotainmentu a keď si kupujete auto prémiovej značky, tak trochu očakávate niečo „wau“, aj keď to môže byť úplná zbytočnosť. 

Zdroj: tlačová správa