V Mercedese C cabrio bude samozrejmosťou systém AirScarf, teda vyhrievanie krku a ramien teplým vzduchom, ktorý prúdi priamo z opierok hlavy. Ten ocenia majitelia najmä počas chladných dní. Druhým je AirCap - komfortný prvok, ktorý prinesie komfort so strechou dolu. Systém optimalizuje prúdenie vzduchu okolo auta a posádke tak nefúka do kabíny. Technológia využíva vysúvateľný deflektor, ale aj ďalší panel, ktorý sa vysunie nad A-stĺpikom.

Vývoj úplne nového kabrioletu trval 4 roky. Prečo tak dlho? Dôvodom je to, že ide o samostatný model, ktorý od začiatku navrhovali so sklápateľnou strechou. Kabriolety mávajú vďaka chýbajúcej streche často nižšiu tuhosť karosérie. Túto skutočnosť zohľadnili konštruktéri už počas vývoja sedanu Triedy C. Štruktúry holej karosérie v oblasti prednej časti a podlahy dokázali preto prispôsobiť osobitným požiadavkám kabrioletu tak, že má vynikajúce parametre tuhosti, potrebnej na vysokú dynamiku jazdy. Zachovaná bola inteligentná odľahčená konštrukcia kupé s vysokým podielom hliníka – z ľahkého kovu sú okrem iného blatníky, kapota motora a veko batožinového priestoru. Strecha je mimochodom plátenná a má niekoľko vrstiev tak, aby vydržala aj drsnejšie zaobchádzanie a podmienky. Podľa Mercedesu má dokonca vynikajúce zvukovo-izolačné vlastnosti, takže problémom by nemusela byť ani rýchla diaľničná jazda.

Na výber budú štyri odtiene strechy - čierna, modrá, červená a hnedá

Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/

Navyše novinka má byť komfortná aj so strechou dolu. Už tradične uvidíme v Mercedese systém AirScarf teda vyhrievanie krku a ramien. Ten ocenia majitelia najmä počas chladných dní. Ďalší komfortný prvok, ktorý prinesie komfort so strechou dolu je AirCap. Systém optimalizuje prúdenie vzduchu okolo auta a posádke tak nefúka do kabíny. Technológia využíva vysúvateľný deflektor, ale aj ďalší panel, ktorý sa vysunie nad A-stĺpikom. Výsledkom tak má byť aj akustický a veterný komfort pre pasažierov na zadných sedačkách. Špeciálne pre kabriolety vyvinutý systém klimatizácie reaguje na to, či auto jazdí s otvorenou alebo zatvorenou strechou. V prípade zatvorenej strechy sa správa ako v kupé. Ak sa sklápacia strecha otvorí, klimatizácia upraví reguláciu a napríklad vháňa teplejší vzduchu k rukám vodiča na volante a deaktivuje funkciu cirkulujúceho vzduchu. Strechu zhodí za necelých 20 sekúnd aj počas jazdy do rýchlosti 50 km/h.

Systém AirCap má zabezpečiť príjemnú jazdu aj so strechou dolu

O komfort pruženia sa stará vzduchový podvozok Airmatic, ktorý môžete mať ku každej verzii, okrem výkonnej C43 AMG. K dispozícií je aj adaptívne pruženie a volič jazdných režimov. Mercedes ponúka módy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.


Značka s trojcípou hviezdou prinesie niekoľko motorov vo výkonovom rozpätí 156 – 367 koní. Ide o štvorvalce, ale aj šesťvalce. Základom je 1,6 litrový zážihový motor C180 s výkonom 115 kW (156 koní). Vrcholom je zatiaľ 3,0-litrový šesťvalec vo verzii Mercedes-AMG C 43 4MATIC (270 kW/367 k). Verziu C200 môžete mať, za príplatok, s pohonom všetkých kolies 4MATIC.


Pod kapotou nechýbajú ani dieselové modely. Motory prídu s výkonom 125 kW (170 k) v C 220d alebo 150 kW (204 k) v modeli C 250d s technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction). Pohon všetkých kolies 4MATIC možno objednať pre model C 220d. Nová 9-stupňová automatická prevodovka je dostupná ku všetkým motorizáciám. Základné modely budú k dispozícií aj s manuálnou prevodovkou.

Paleta motorov Mercedesu C cabrio obsahuje okrem benzínových aj naftové motory. Ale to už pre otvorené Mercedesy nie je žiadna novinka.

Na palube nechýba, samozrejme, množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov. Mikrospánku dokáže predísť Attention Assist s nastaviteľnou citlivosťou, ktorý dokáže upozorniť na nepozornosť a únavu. Súčasťou sériovej výbavy je aj Collision Prevention Assist Plus. Okrem vizuálnej výstrahy pri malom odstupe a ďalšej zvukovej výstrahy pred hroziacou kolíziou obsahuje adaptívneho asistenta brzdenia, ktorý dokáže posilňovačom brzdnej sily podľa aktuálnej situácie pomôcť zabrániť zrážke. V prípade pretrvávajúceho nebezpečenstva kolízie a chýbajúcej reakcie vodiča systém dokáže až do rýchlosti 200 km/h vykonať autonómne brzdenie a znížiť tak závažnosť zrážky s pomalšie jazdiacimi alebo zastavujúcimi vozidlami, v optimálnom prípade nehode dokonca zabrániť. Systém až do rýchlosti 50 km/h zabrzdí v reakcii na stojace vozidlo a dokáže tak až do 40 km/h zabrániť nárazu do vozidla pred sebou. K dispozícií je aj polo-autonómny systém Distronic Plus s asistentom riadenia a pilotom jazdy v zápche.

Pre kabriolet je špecifický systém ochrany pri prevrátení. Pozostáva z dvoch úplne zapustených, a teda neviditeľných kaziet za zadnými sedadlami, ktoré sa v prípade hroziaceho prevrátenia vozidla pyrotechnicky vystrelia hore a spolu so stĺpikmi A zabezpečia priestor na prežitie.

Prvé kabriolety triedy C majú prísť k majiteľom v priebehu leta 2016.
Zdroj: tlačová správa