Model G prišiel na trh ako konštrukčný rad 460. Na začiatku výroby boli k dispozícii typy 240 GD a 300 GD s dieselovými motormi a 230 G a 280 GE so zážihovými motormi. Okrem radu 460 ponúkal Mercedes aj konštrukčný rad 461 určený na vojenské účely. G-čko stále vyvíjali. V roku 1985 pribudla voliteľná uzávierka diferenciálu na prednej a zadnej náprave. O dva roky neskôr sériové servoriadenie a od roku 1990 mal model G v konštrukčnom rade 463 aj ABS a stály náhon na všetky kolesá namiesto dovtedy používaného pripojiteľného.

Prekvapivo svetovú popularitu Géčku prinieslo AMG

Postupne Mercedes Triedy G strácal nálepku terénneho vozidla a začal si budovať imidž luxusného a výkonného auta. Napriek tomu, že v teréne bol stále rovnako, alebo aj viac zdatný ako predtým. Do ponuky sa dostávali V8 či dokonca V12. Interiér tvorili prvky z ušľachtilého dreva a nemohla chýbať ani edícia od AMG. Práve spojenie modelu G a športového oddelenie Mercedesu prinieslo typu veľký úspech. V roku 1999 sa stal G 55 AMG prelomovým. Práve on položil základy enormnej popularity vysokovýkonných vozidiel tejto triedy. Ďalšie úspechy priniesli aj modely G 55 AMG Kompressor (2004), G 63 AMG a G 65 AMG (obe 2012) a šialený G 63 AMG 6x6 s troma nápravami (2013).

Takmer 600-koňový off-road

S odstupom 40 rokov tu máme nový model Triedy G konštrukčného radu 463. Mercedes-AMG G 63 dostal motor V8 biturbo s objemom 5,5 litra a výkonom 430 kW (580 koní). Možno si hovoríte: „Na čo je off-road s vyše 500 koňmi?“. Úprimne, tú otázku si kladiem aj ja. No trend je daný. Vysokovýkonné off-roady a SUV sú v móde, aj keď, smutnou pravdou je, že tieto autá vo väčšine prípadov nebudú nikdy využívané na to, prečo primárne vznikli.