Po ukončení výroby Land Roveru Defender a Toyoty Land Cruiser 70, zostáva Mercedes G spolu s Jeepom Wrangler jedným z posledných tradičných terénnych áut na trhu. Iste, zostali tu ešte autá ako Suzuki Jimny, či veľký moderný Land Cruiser, a pár iných, ktoré toho v teréne zvládnu veľa. No väčšina kedysi terénnych typov sa postupne mení na SUV. Pri pohľade do cenníka Mercedesu triedy G, však zistíte, že už aj tu väčšina modelov slúži skôr na vyjadrenie postavenia a prestíže, ako na reálne jazdenie v teréne, či prácu. Pozor, netvrdím, že by to nezvládli! No iba ťažko si predstaviť, ako sa niekto s modelom Mercedes-AMG G65, na 21" diskoch s cestnými pneumatikami a zákazkovým interiérom preháňa v teréne po blate a špine.

Mercedes G 350 d Professional má terénne pneumatiky, svetlú výšku 245 mm, nájazdové uhly 36° a 39° a podlahu s protišmykovým povrchom a odtokom. Utiahne 3,2 tony a môžete k nemu mať aj strešný nosič s rebríkom.

Aj preto Mercedes od septembra pridáva do ponuky pracanta. Je ním model G 350 d Pofessional, ktorý sa ideovo vracia k pôvodnému modelu z roku 1979. Vtedy bolo G predstavené ako účelný terénny automobil na rozsiahle použitie mimo spevnených ciest. Iba pripomeniem, že všetky modely G majú karosériu uloženú na rebrinovom ráme, stály pohon 4x4 s terénnou redukciou a tri elektricky zapínateľné 100%-né uzávierky diferenciálu. Mercedes už má v ponuke model G 350 d. Čím sa teda líši model Professional? Je pripravený tráviť oveľa viac času v teréne. Jazdí na čiernych 16" diskoch s terénnym pneumatikami rozmeru 265/70 R16. Má podvozok zdvihnutý o 10 mm, čím jeho svetlá výška stúpla z 235 na 245 mm. Môže sa zdať, že to nie je veľa, no jeho nájazdové uhly vďaka tomu stúpli z 30° na 36° vpredu a z 30° na 39° vzadu.

 

Nejde pritom o prvý model Professional. Automobilka totiž mala do roku 2011 v ponuke model G 300 Professional. Ten bol však postavený ešte na konštrukčnom rade W461, zatiaľ čo G 350 d Professional je postavený na novšom konštrukčnom rade W463. Novinka tak dostala väčší motor a modernejší interiér. O pohon modelu G 350 d Professional sa stará vznetový vidlicový 6-valec objemu 2 987 cm3. Ponúka výkon 180 kW (245 k) pri 3 600 ot/min a krútiaci moment 600 Nm v rozsahu 1 600 – 2 400 ot/min. V kombinovanom cykle si vypýta 9,9 l nafty na 100 km a je spojený s automatickou 7-stupňovou prevodovkou 7G TRONIC PLUS. Má však dosť sily na to, aby utiahol 3 200 kg vážiaci príves a ani užitočné zaťaženie 592 kg nie je na zahodenie.

Fakt, že je táto verzia pripravená na každodenné použitie v teréne, dokazuje aj podlaha s protišmykovým povrchom a odtokom, vďaka ktorým možno špinu ľahšie vystriekať a dôkladne tak vyčistiť interiér. Okrem toho si záujemcovia môžu dokúpiť oceľový predný nárazník s prípravou na navijak, alebo terénny balík, ktorý obsahuje ochranné mreže na svetlá, strešný nosič s rebríkom a drevenú podlahu batožinového priestoru. V ponuke sú aj nášľapné dosky na stranách, pre pohodlné priväzovanie predmetov na strešný nosič. G 350 d Professional bude k dispozícii v dvoch základných a 11 metalických odtieňoch.

Zdroj: tlačová správa

RATCLIFFE CHCE VYRÁBAŤ DEFENDER AJ NAPRIEK NESÚHLASU JLR

RATCLIFFE CHCE VYRÁBAŤ DEFENDER AJ NAPRIEK ...

Iba nedávno sme vás informovali o tom, že britský miliardár, Jim Ratcliffe, chce obnoviť výrobu legendárneho Defendera. O ...

19. 07. 2016
ĎALŠÍ LEGENDÁRNY OFF-ROAD TOYOTA LAND CRUISER 70 SKONČÍ

ĎALŠÍ LEGENDÁRNY OFF-ROAD TOYOTA LAND ...

Land Rover Defender už u dílera nekúpite. Po 67 rokoch ho totiž prestali vyrábať v prvých mesiacoch tohto roku. Dôvodom ...

16. 05. 2016
TEST JAZDENKY SUZUKI JIMNY (1998 - DNES)

TEST JAZDENKY SUZUKI JIMNY (1998 - DNES)

Dnes je väčšina SUV určená najmä pre jazdu po spevnených cestách. Jednoducho ide o štýlovky, ktoré málokedy majitelia ...

18. 05. 2016
MODERNIZOVANÝ LANDCRUISER UŽ PREDÁVAJÚ AJ V SR

MODERNIZOVANÝ LANDCRUISER UŽ PREDÁVAJÚ ...

Toyota v rámci omladzovacej kúry priniesla modelu Land Cruiser nový motor. Je ním 2,8 litrový dieselový štvorvalec s ...

08. 09. 2015