Mercedes-Benz je z hľadiska počtu ponúkaných modelov najrozsiahlejšia automobilka sveta. Vyrába osobné autá, dodávky, autobusy, ľahké a ťažké nákladné vozidlá. Z celkového hľadiska v ponuke chýbajú asi len motocykle. A donedávna ešte niečo - nemali Mercedes pick-up. Práve ten nedávno oficiálne predstavili. Volá sa X-Class. Len nedávno sme priniesli informácie o koncepte X-Class, už tu máme už sériovú podobu.

Každý výrobca by najradšej expandoval do všetkých modelových tried. Z hľadiska historických zvyklostí, prípadne možných nákladov na vývoj to však nie je vždy možné. Mercedes-Benz má však odvahu experimentovať, a tak skúsi preraziť na poli pick-upov. Prvý veľkosériovo vyrábaný Mercedes pick-up príde do predaja koncom tohto roka. Veľa vecí preberá zo sesterského Renaultu Alaskan alebo Nissan Navara. Veď ho budú montovať práve španieli v továrni v Barcelone, kde vyrábajú aj Navaru.

Mercedes-Benz X-Class je prvý zástupca značky medzi pick-upmi.

Najprv to bol koncept X-Class, ktorý neskôr pretavili do reálnej podoby a nedávno tiež oficiálne predstavili v konečnej verzii. Predaj v Európe začne už v novembri, neskôr má prísť Južná Afrika a Austrália (2018) alebo Argentína a Brazília v roku 2019.

Novinka bude určite slúžiť aj v klasickom mestskom prostredí.

Pick-up nebude žiadne malé presúvadlo, veď dĺžka bude 5 340 mm, šírka 1 920 mm a výška 1 819 mm. Rázvor natiahli na úctyhodných 3 150 mm, ložná plocha bude na dĺžku zaberať 1 587 mm. Maximálna užitočná hmotnosť bude závisieť aj od motorizácie, maximum 1 042 kg však nie je málo.

Pre Mercedes typické línie výbavy nebudú chýbať ani v novom pick-upe. Na výber bude základný Pure, ktorý je najrozumnejšou voľbou z hľadiska funkčnosti, nasledovaný verziou Progressive a najvyššou Power. Posledná menovaná výbava bude určená zákazníkom, ktorí vyhľadávajú štýl, výkon a komfort v jednom.

Interiér ponúkne množstvo prvkov, ktoré poznáme z osobných vozidiel Mercedes-Benz.

Predná časť prichádza v dizajnovom štýle značky. Veľká maska chladiča má zabudované logo a spodné časti nárazníka majú čierne plasty pre lepšiu ochranu pri prejazde terénom. Čo sa týka kolies, na výber bude niekoľko diskov vo veľkostiach od 17 do 19 palcov. Zadný nárazník bude v základnej verzii čierny a vo zvyšných dvoch vo farbe vozidla. Najvyššia výbava pridá ešte niektoré chrómové prvky.

Súčasťou sériovej výbavy je napríklad osvetlenie nákladového priestoru alebo 12-voltová zásuvka v nákladovom priestore. Samozrejmosťou bude interiér približujúci sa osobným autám Mercedes-Benz. Za príplatok tak bude k dispozícii aj navigácia Comand, 360-stupňová kamera alebo LED predné svetlomety.

V6 v ponuke až budúci rok

V ponuke bude 1 vznetový a 1 zážihový motor. Ten zážihový bude mať označenie X 200 a maximálny výkon 122 kW (165 k). V tejto triede však asi budú prevažovať vznetové motory. Ten jeden so zdvihovým objemom 2,3 litra bude v ponuke v dvoch výkonových verziách ako X 220 d a X 250 d. Slabšia bude mať 120 kW (163 k) a jedno turbodúchadlo, silnejšia 140 kW (190 k) a biturbo. Motory sú spojené so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Automat so 7 stupňami bude v ponuke pre silnejší diesel X 250 d a X 250 d 4MATIC. Základný benzínový motor bude dostupný len s pohonom zadnej nápravy.

Nový model mal premiéru v Juhoafrickej Republike.

V priebehu budúceho roka pribudne do ponuky aj V6 diesel, konkurovať predsa musí aj najsilnejšiemu VW Amarok. Ten bude spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4MATIC. Keďže ide ešte o V6 motor, novinku z najnovšej triedy S s koncepciou všetkých valcov v rade tak zatiaľ rezervujú pre osobné modely. Tento motor bude mať aj volič režimov Dynamic Select, ktorý ponúkne zmenu medzi Comfort, Eco, Sport, Manual a Offroad.

Brzdový systém bude mať už v základe ventilované kotúče na oboch nápravách, čo je v tomto segmente novinkou. Svetlá výška je vpredu 202 mm a vzadu pri zvýšenom podvozku 221 mm. Čo sa týka ceny, Mercedes X-Class štartuje na 37 294 € na domácom nemeckom trhu. Napríklad konkurenčný Amarok štartuje na výrazne nižšej sume, a to rovno so 6-valcom. To môže tiež zamiešať karty v tomto segmente.