Jediným skutočným konkurentom Mercedesu GLA 45 AMG, vzhľadom na prémiovosť značky, bude Audi Q3 RS. Mercedes samozrejme využil výhodu neskoršieho uvedenia na trh a tromfuje Audi výkonom, krútiacim momentom, zrýchlením aj spotrebou.

Hoci som pri koncepte spomenul aj Nissan Juke Nismo, jeho jediným skutočným konkurentom, vzhľadom na prémiovosť značky, bude Audi Q3 RS. Mercedes samozrejme využil výhodu neskoršieho uvedenia na trh a tromfuje Audi výkonom, krútiacim momentom, zrýchlením aj spotrebou. Rovnako ako koncept, bude aj sériové GLA 45 AMG poháňať 2.0 litrový benzínový motor prepĺňaný turbom s technológiou twin scroll. Jeho výkon je 265 kW (360 k) pri 6 000 ot/min, a maximálny krútiaci moment má hodnotu 450 Nm v rozmedzí 2 250 – 5 000 ot/min. To je o 37 kW (50 k) a 30 Nm viac ako ponúka Audi. SUV od Mercedesu s týmto motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 s, čo je síce o 0,2 s pomalšie ako aerodynamickejšie A 45 AMG a CLA 45 AMG, ale o 0,7 s rýchlejšie ako Audi. Maximálka je samozrejme obmedzená na 250 km/h. No, papierová kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať okolo hodnoty 7 l/100km, zatiaľ čo Audi deklaruje u Q3 RS až takmer 9 litrov. Mercedes navyše, ako pri všetkých AMG modeloch ponúka exkluzivitu v podobe ručne skladaného motora so štítkom, na ktorom je podpísaný mechanik, ktorý ho zložil.

Výsledné GLA 45 AMG sa od konceptu líši najmä decentným sfarbením.

Mercedes-Benz 45 AMG je štandarne vybavený dvojspojkovou 7-stupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT, pohonom všekých kolies AMG 4MATIC a funkciou RACE START, ktorá má zabezpečiť optimálnu akceleráciu.

Motor je spojený s dvojspojkovou 7-stupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT. Tá ponúka tri režimy radenia. Manuálny M a športový S sú urobené pre čo najkratšie časy radenia pri športovej jazde. Tretím je režim C, čo znamená Controlled Efficiency. Prevodovka v ňom radí pri nižších otáčkach s ohľadom na komfort a spotrebu. V tomto režime je aktívny aj systém štart/stop.  Prevodovka tiež ponúka funkciu nazvanú Momentary M mode, ktorá umožní vodičovi radiť manuálne, či už v režime S alebo C. Stačí iba zatiahnuť jedno z pádiel pod volantom. Auto je vybavené aj funkciou RACE START, ktorá má zabezpečiť optimálnu akceleráciu.

GLA 45 AMG prenáša výkon motora na cestu pomocou variabilného systému AMG 4MATIC. To znamená, že podľa podmienok na ceste a momentálnej potreby prenosu výkonu je auto buď úplná predokolka, alebo sa postupne pridáva aj pohon zadných kolies. Pričom maximálna porcia výkonu idúceho na zadné kolesá je 50%. Ochrannú ruku nad vodičom samozrejme drží systém ESP. V prípade AMG modelov má tri stupne.  Čiže zapnutý, ďalej režim Sport, v ktorom necháva vodičovi určitý priestor na zábavu, a úplne vypnutý. Štandardnou súčasťou ESP v tomto aute je aj systém Curve Dynamic Assist, ktorý pri rýchlom zatáčaní pribrzďuje vnútorné zadné koleso, aby eliminoval nedotáčavosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Úpravám sa nevyhol ani podvozok. Pruženie v modely AMG je tuhšie, GLA dostalo hrubšie stabilizátory a prekalibrované riadenie. Štandardom pre toto SUV sú kotúčové brzdy s vŕtanými kotúčmi na oboch nápravách. GLA 45 AMG stojí na 19“ diskoch obutých do pneumatík rozmeru 235/45 R19. Tie môžu podľa priania zákazníka vystriedať 20“ disky s pneumatikami 235/40 R20.

Samozrejmosťou je aerodynamický balík, ktorým sa AMG odlíši od bežných GLA. Ten obsahuje prvky ako predný splitter, prahy, či zadný spoiler, ktoré si môže zákazník objednať aj v štýlovom, karbónovom vyhotovení. Odlišný je aj interiér, kde predných pasažierov privítajú športové sedadlá. Ďalšími rozdielmi sú napríklad volant, alebo červené bezpečnostné pásy.

V interiéri nájdeme okrem luxusu a kvalitných materiálov aj športové sedadlá, karbónové obloženie, či napríklad červené pásy.

GLA 45 AMG určite ponúkne výnimočnú dynamiku a jazdné vlastnosti, no otázkou stále zostáva, či má vôbec  zmysel. Pretože o terénnych vlastnostiach sa v tomto prípade zrejme ani nemusíme baviť. Navyše ambíciu jazdiť mimo spevnené cesty nemá ani väčšina majiteľov štandardných kompaktných SUV. Rovnakú techniku, no za menej peňazí ponúkne aj A 45 AMG, dokonca s lepším zrýchlením na 100km/h a predpokladám, že aj s jemne lepšou spotrebou. Ak by som chcel viac štýlu, určite by som radšej siahol po výbornej CLA 45 AMG. Sám som teda zvedavý, ako sa bude GLA 45 AMG dariť. Na druhej strane módny trend rôznych SUV stále nestráca na sile, takže v Mercedese, respektíve v AMG zrejme vedia čo robia.  

Pozrite si aj test Mercedesu CLA

MÁ PODĽA VÁS GLA 45 AMG VÝZNAM?
  • Áno, na stále viac rozbitých cestách ho vodič ocení, hoci bude tvrdšie ako štandardné GLA. ( 53% )

     

  • Nie, je to iba módny výstrelok, radšej by som si vybral A 45 AMG, alebo CLA 45 AMG. ( 47% )

     

Odpovedalo 53 ľudí