Mercedes predstavil ďalšiu karosársku verziu triedy E. Po sedane, kombi a All-Terain prichádza aj elegantné kupé. Už na prvý pohľad je jasné, že nasleduje nový dizajnový smer značky. Podoba s väčším S Coupe a menším C Coupe je zjavná. Výstavnú premiéru triedy E Coupé naplánovali na januárový autosalón v Detroite.

Keďže novinka už nevychádza z triedy C ako predchodca, prejavilo sa to aj na rozmeroch. Na dĺžku má kupé 4826 mm (+ 123 mm), na šírku 1860 mm (+74 mm) a na výšku 1430 mm (+32 mm).

Nové Éčkové kupé sa nesnaží vytŕčať z radu. Dizajn je podobný väčšiemu S Coupe aj menšiemu C Coupe.

Nové Mercedesy sa líšia od seba z pohľadu dizajnu len minimálne. Až tak prehnane, že odlišnosti musíte doslova hľadať. Napríklad Trieda E Coupe má na rozdiel od Eska a Céčka „tretie“ bočné okno, zadné svetlá sú užšie a dlhšie a na prednej kapote nájdeme výraznejšie prelisy. Pokiaľ sa vám však auto páči, na podobnosť s ostatnými kupé od Mercedesu sa môžete vykašlať. A mne sa páči, najmä v červenej farbe.


Dizajnéri sa neodviazali ani v kabíne a pri návrhu zostali verní už známej klasike zo sedanu a kombi, a to vôbec nie je na škodu. Drobné odlišnosti tu však nájdeme. Otvory ventilácie majú pripomínať letecký prúdový motor a dostupné sú aj nové druhy obloženia interiéru, medzi ktorými nechýba ani pravé drevo. Pozornosť v kabíne upútajú dva 12,3“ displeje, ktoré slúžia ako prístrojový panel a rozhranie infotainmentu. Základné Éčko však dostane len klasické analógové budíky a dva menšie displeje.

 

Keďže novinka už nevychádza z triedy C ako predchodca, prejavilo sa to aj na rozmeroch. Na dĺžku má kupé 4826 mm (+ 123 mm), na šírku 1860 mm (+74 mm) a na výšku 1430 mm (+32 mm). Rázvor narástol o 113 mm na 2873 mm. Viac priestoru je, samozrejme, aj v kabíne.

Vznetový šesťvalec zatiaľ pod kapotou nehľadajte

Najslabšia motorizácia má označenie E200. V útrobách sa skrýva turbom prepĺňaný 2,0 litrový štvorvalec s výkonom 135 kW (184 koní) a krútiacim momentom 300 Nm. Z rovnakého obsahu doluje verzia E300 až 180 kW (245 koní) a 370 Nm. Vrcholom je zatiaľ verzia E400 4MATIC. Tá má 3,0 litrový twin-turbo motor V6 s výkonom 245 kW (333 koní) a krúťakom 480 Nm.


V ponuke nechýba ani naftový motor. Zatiaľ tu nájdeme len 2,0 liter (E220d) s výkonom 143 kW (194 koní) a 400 Nm. Všetky motory pracujú výhradne s 9-stupňovým automatom. Veď kto by chcel v luxusnom kupé používať manuál?


Či príde aj vznetový šesťvalec je zatiaľ nejasné, ale Mercedes plánuje pridať ďalšie motory. Už dnes je jasné, že príde AMG50 s novým šesťvalcom s výkonom cez 400 koní a E63 AMG V8 s výkonom 571 koní.

Mercedes ponúka tri podvozky. Prvým je základný s klasickými tlmičmi. Druhým je Dynamic Body Control s adaptívnymi tlmičmi. Najvyšší podvozok dostane, samozrejme, vzduchové pruženie. Vodič si môže vybrať z módov jazdy: Comfort, ECO, Sport, Sport+ a Individual.


Z pohľadu príplatkovej výbavy a jazdných asistentov sú v podstate rovnaké možnosti ako v prípade sedanu alebo kombi. Vrátane maticových svetiel MULTIBEAM LED alebo polo-autonómneho systému DRIVE PILOT.

Interiér ponúkne vo vyšších výbavách dva združené 12,3" displeje

BUDÚCNOSŤ JE TU! PARKING PILOT BY MERCEDESU E ZÁVIDEL AJ JAMES BOND

BUDÚCNOSŤ JE TU! PARKING PILOT BY ...

Nová generácia Mercedes-Benz triedy E (typ W213) nie je síce prvé auto na svete, ktoré dokáže zaparkovať/vyparkovať bez ...

07. 12. 2016
MERCEDES-BENZ E (W213) - VŠETKO, ČO O ŇOM CHCETE VEDIEŤ

VŠETKO, ČO O ŇOM CHCETE ...

Rok 2016 je pre Mercedes-Benz určite výnimočným rokom. Presne pre 130 rokmi, 29. januára 1886, totiž Carl Benz na ...

15. 02. 2016