Mercedes-Benz fičí ako snáď nikdy predtým. Na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom predstaví model, ktorý v novodobej histórii značky v ponuke nebol. Napriek tomu, že už roky mohol byť. Stačilo vziať strechu z typov SEC alebo neskôr CL. Stane sa tak až teraz, rok po predstavení luxusného kupé triedy S. Naposledy MB vyrábal luxusné cabrio na báze topmodelu značky s typom W116 začiatkom 70. rokov.

Nový typ sa bude volať A217 a vychádza z typu C217 triedy S Coupé. To znamená, že má 4 samostatné sedadlá, textilnú sklápaciu strechu a, samozrejme, nevyhnutné spevnenie karosérie pre torznú tuhosť karosérie. Výsledkom bude citeľné zvýšenie hmotnosti, čo zároveň ovplyvní jazdnú dynamiku a vastnosti v zákrutách.

 

Každopádne, táto malá nevýhoda bude pre priaznivcov otvoreného štýlového vozenia viac než kompenzovaná doslova kráľovským zvezením. Za tvar cabrioletu je zodpovedný Robert Lesnik. Pri tvorbe tohto korábu ciest sa hecli aj interiéroví dizajnéri, ktorí sľubujú úplne nové kombinácie farieb i materiálov. Úroveň moderných bezpečnostných a multimediálnych, či komfortných systémov bude na úrovni triedy S. To znamená, že S Cabrio dostane systémy, ako balík asistentov vodiča Intelligent Drive safety, MAGIC BODY CONTROL, novú generáciu systému COMAND Online s Touchpadom a Head Up Display.

Okrem toho tiež MAGIC VISION CONTROL - nový systém ostrekovania čelného skla bez klasického tlakového prúdu z trysiek na kapote. Naopak, mnohé trysky sú umiestnené priamo v stieračoch, čo má zaručiť lepšie zotretie špiny z okna, bez jediného blokovania výhľadu vpred a zároveň minimalizuje riziko oprskania posádky ostrekovacou vodou. Tento systém predstavil MB na moderniovanom type roadstera SL.

Keďže je to 4-miestne auto, ktoré nie je pre vzadusediacich bez strechy 2x komfortné, ponúknu aj na modeli S cabrio systém AIRCAP. Tento predstavili na aktuálnej generácii modelu E cabrio. Výsuvný spojler nad čelným sklom a automaticky zdvihnuté zadné opierky hlavy zabezpečia väčší komfort bez turbulencií vzduchu nad zadnými sedadlami.

V neposlednom rade aj systém AIRSCARF. Ohrev hlavy a krku teplým vzduchom priamo z opierky hlavy je známy už z typu SLK R171. 

Iste vás zaujíma, čo sa dostane pod prednú kapotu. Ako sa dá očakávať, pôjde o tie najväčšie motory - S500 V8 s 455 k, AMG S63 a S63 4Matic s výkonom 585 k a top modelom bude S65 AMG so 630 k. Ceny budú o poznanie nad cenami S Coupé, základný model S500 Cabrio by mal byť od 150 000 €.