O minulých generáciách A4 sme si niečo povedali v samostatnom článku. Aj keď aktuálna generácia B9 vyzerá stále moderne, čas je neúprosný a nové BMW 3 alebo modernizované C-čko by mohli A4-ke uškodiť. A tak nastal čas na modernizáciu. Tá je pre všetky verzie, teda pre sedan, kombi aj oplastovaný Allroad.

Vpredu si všimnete zmeny dizajnu predných svetiel, ktoré už nemajú v spodnej časti „vykusnutie“. Základom sú už LED, za príplatok samozrejme pre Audi typické Matrix LED. Iná je tiež maska chladiča. Vzadu sú odlišné tiež svetlá, trocha podoby s väčšou A6 je na mieste.

V interiéri je ústredným dejiskom 10,1-palcový dotykový MMI displej. Zmien je tu však pomenej. Najdôležitejšou bude odstránenie dotykovej plôšky na stredovom tuneli, ovládanie sa presunulo na dotykový displej. Neviem, či to nie je krok vedľa. Motorová paleta mala už zmenené označovanie aj pred modernizáciou, nikoho tak skratka 30 TDI neprekvapí. Verzie s 2,0-litrovým vznetovým motorom majú označenie od 30 TDI (100 kW) cez 35 TDI (120 kW) až po 40 TDI (140 kW), šesťvalec bude mať vzadu označenie 45 TDI a 170 kW (500 Nm).

Zážihové motory sú len dvojlitrové štvorvalce od 35 TFSI (110 kW) cez 40 TFSI (140 kW) po 45 TFSI (180 kW). Základom je predný pohon a manuálna prevodovka, za príplatok alebo silnejšie verzie v sérii majú automatickú Tiptronic alebo dvojspojkovú S-Tronic prevodovku a pohon quattro.

Čerešničkou je verzia S4. Tá po vzore väčších modelov v Európe ponúka trojlitrový vznetový šesťvalec s 255 kW (347 k) a 700 Nm a dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. To je o 0,1 sekundy horší čas, ako zážihový variant s 260 kW (354 k) a 500 Nm. Ten je v predaji mimo Európy. Diesel ešte využíva elektrický kompresor so 48 V sieťou a vďaka systému mild-hybrid dokáže ušetriť podľa Audi 0,4 l/100 km. Akumulátor je uložený pod podlahou kufra a má kapacitu 0,5 kWh. Čo hovoríte na vynovenú A4 a novú plejádu modelov S so vznetovými motormi?

Zdroj foto: Audi