BMW radu 5 je pre automobilka veľmi dôležitým modelom. Práve týmto typom začalo BMW svoju modelovú štruktúru s názvami áut začínajúcimi číslami ako príslušnosť k danej triede. Práve BMW 5 generácie E12 ako prvé v roku 1972 začalo používať túto schému označovania. Až po ňom nasledoval najúspešnejší model 3 E21 a neskôr 7 generácie E23.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aktuálna generácia BMW 5 je v predaji ako siedma a práve tá aktuálne prechádza modernizáciou. A tú budete vedieť rozpoznať aj podľa vonkajšieho dizajnu, čo je niekedy pri jemnom „facelifte“ veľký problém. Ešte spomeniem, že z aktuálnej verzie pred modernizáciou už predali cez 600 000 áut.

Už žiadne "anjelske oči"

Čo sa týka exteriéru, BMW veľmi prekvapivo neprišlo s veľkými „ľadvinkami, ako v prípade modernizácie väčšieho BMW 7. Tie tak stále zostávajú v rozumnej mierke, skôr viac „zaostrili“ niektoré hrany. Do príplatku sa dostanú aj podsvietené „ľadvinky“. Predné svetlá dostali užší dizajn a k tomu aj odlišný dizajn denného svietenia. V tomto prípade ma trocha mrzí fakt, že BMW nezotrvalo pri pôvodnom svetelnom podpise „Angel Eyes“ s kruhovými poznávacími znakmi. Aktuálne sú denné svetlá v tvare hokejky, veľmi sa mi to podobá napríklad na novú Škodu Octavia. Keď s tým BMW prišlo po prvýkrát v roku 2000 na BMW 5 generácie E39, išlo o nevídané riešenie parkovacích svetiel a na trhu veľmi jedinečné. Dnes si už dizajnový podpis v podobe denného svietenia viete pomýliť aj s inými autami.

K svetlám ešte doplním, že, samozrejme, sú v štandarde LED-ky, rovnako ako pred modernizáciou, avšak za príplatok budú dostupné aj laserové svetlá. Tie boli predtým za príplatok len pre M5. Zadná časť exteriéru prichádza k podobnému dizajnu, ako menšie BMW 3. Do príplatkov pribudnú nové farebné odtiene, brzdové strmene lakované modrou aj červenou farbou alebo nové disky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

V interiéri je štandardný 10,25-palcový displej, za príplatok 12,3-palcová obrazovka. V štandarde je aj operačný systém BMW Operating System 7. Systém BMW Drive Recorder dokáže zaznamenať 40 sekúnd z viacerých miest vozidla, musíte však mať zakúpený rozšírený parkovací asistent. To pomôže v prípade rôznych konfliktných situácií na ceste. Zaujímavosťou je, že automobil narástol na dĺžku o 27 mm a kombi o 21 mm, môžu za to odlišné nárazníky. Rázvor totiž zostal rovnaký.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pod prednou kapotou už budú mať všetky 4- a 6-valcové verzie aj mild-hybridný systém s 48 V sieťou. Ten pomáha 8 kW (11 k) a umožní motor vypnúť už pod rýchlosťou 15 km/h pri brzdení ku križovatke a tiež aj pri takzvanom plachtení v Eco režime pri 25 až 160 km/h.

Verzie 530e budú mať štvorvalcový dvojliter so systémovým výkonom 185 kW (251 k). S funkciou XtraBoost ponúknu až 215 kW (292 k) a 420 Nm. V elektrickom režime pritom prejdú 62 až 67 km. Neskôr v priebehu roka má prísť spomínaná verzia 545e xDrive so šesťvalcovým zážihovým trojlitrom a systémovým výkonom 290 kW (394 k) a 600 Nm. Na elektrinu by pritom mal dojazd klesnúť voči 530e na 54 až 57 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Kto tak bude chcieť auto bez mild-hybridu, zostanú mu len V8 modely, ktoré prídu na trh neskôr. Očakávaná modernizácia BMW M5 má prísť o niekoľko týždňov. Uvidíme, či správy o zvýšenom výkone pre M5 Competition budú pravdivé. Verzie 530d rovnako ako 540i v sedane si stále budete môcť kúpiť aj s pohonom len zadných kolies, verzie s len xDrive pohonom tak budú len pre špecifické trhy.

Zdroj foto: BMW