Všimnite si detailnejšie, ako predné mriežky zväčšili. Nič podobné asi inde nenájdete. Ľadvinky síce sú väčšie o 40 %, no otvor za nimi určite nie. Naopak, v hornej časti sú rebrá doslova nacapené na pôvodnej línii prednej kapoty. Uff.

Čo teda zmenili na exteriéri? Ako prvé, neprehliadnuteľné a jedným slovom nevkusné obrovské ľadvinky. Už pôvodné boli ozaj veľké. A tieto? Sú väčšie až o 40 %! A to je skutočne veľa. Pri čelnom pohľade vyzerajú až ako karikatúra. Obzvlášť v kombinácii so zmenšenými reflektormi. Aspoň že zväčšili predný znak. Laserové svetlá, ktoré túto funkciu používajú len v režime diaľkových, sú stále za príplatok. Zmenou prešiel aj predný nárazník a, samozrejme, ani to nie je všetko.

Laserový diaľkový režim bude stále za príplatok.

Vzadu sú 3D LED zadné svetlá, ktoré dostali svetelný pásik po celej šírke zadnej časti. Naozaj nechápem, prečo tento prvok začínajú po sebe opakovať viaceré značky od novej Audi A8 cez Porsche Panamera. Dostane ho aj budúca generácia Mercedesu triedy S? Snáď nie.

BMW tiež pridalo navyše odhlučnenie do oblasti zadných kolies a predĺžilo štandardnú aj predĺženú verziu o 22 mm. Ponuka motorov opäť dostala vrcholnú verziu s V12. M760Li xDrive má 6,6-litrový preplňovaný zážihový motor, ktorý už spĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp a maximálny výkon klesol na 430 kW (585 k). To je o 25 k menej ako pôvodná verzia.

Modernizovaná V8 vo verzii 750i má 4,4-litrový preplňovaný zážihový motor s 390 kW (530 k). Pre priaznivcov nafty sú tu 3 verzie vznetového trojlitra, začínajú s 730d a 195 kW (265 k), pokračuje 740d s 235 kW (320 k) a na najvyššom stupni stojí 4-turbový radový 6-valec 750d s 294 kW (400 k).

Ešte tu máme plug-in hybridnú verziu 745e, ktorá tentokrát prináša radový zážihový šesťvalec kombinujúci s elektromotorom. Systémový výkon má 290 kW (394 k), dojazd na elektriku zvýšili na necelých 60 km a spotrebu na prvých 100 km od nabitia na úroveň 2,1 až 2,6 l/100 km.

BMW sa vracia k úplne rovným "čumákom".

Do sériovej výbavy pribudol asistent pre jazdu vzad. Ten si pamätá posledných 50 metrov, do ktorých vie stále „cúvať“. Sériovo dodávaný plne grafický displej má pred vodičom uhlopriečku 12,3 palca a v strede 10,25 palca. Vrcholný model M760Li xDrive V12 štartuje v Nemecku na cene 174-tisíc eur, základná verzia 730d na 93 900 eur.

Zdroj foto: BMW