Modernizovaný model Mercedes triedy S mal európsku premiéru na bratislavskom autosalóne. Odvtedy už pár mesiacov ubehlo. Teraz však vyšlo zhruba 80 fotografií, na ktorých si môžete do detailu pozrieť zopár krásnych kúskov. Líšia sa motormi, exteriérom a interiérom. Keď preklikáte jednotlivé fotky, prídete na to, že v rôznych verziách pôsobí modernizovaný Mercedes triedy S úplne odlišne.

Mercedes triedy S je auto tisícich tvárí...

Dizajnovo auto dospelo. Zmenami prešli základné dizajnové prvky. Iné tvary dostali predný a zadný nárazník, predná maska, predné a zadné svetlá. Predné nesú názov Multibeam S3. Tie umožnia vodičovi trvale jazdiť so zapnutými diaľkovými svetlami, ktoré vykroja ako protiidúce, tak vpredu idúce autá zo zorného poľa. Systém zároveň zvýrazní chodcov idúcich po krajnici a zvieratá pohybujúce sa v blízkosti vozovky.


Interiér dostal dvojicu 12,3 palcových displejov s vysokým rozlíšením, ktoré sú umiestnené pod jedným krycím sklom. Dôvod, prečo som vyššie spomenul, že nové eSko je auto s tisícimi tvárami, je možnosť si objednať vnútro auta z ešte väčšej ponuky farieb a materiálov. Neverím, že by ste si si nedokázali vyskladať model podľa vašich predstav. V tak krásnom interiéri nesmie chýbať ani kvalitná audiosústava. O zvuk sa v tomto prípade postará špičkový systém Burmester s výkonom 1520 W.

Modernizovaná  S-klasse dostala nové pohonné jednotky. Premiéru tu majú 3,0 l radové šesťvalce. Prvým je naftový biturbo motor s 210 kW (286 k) a 600 Nm. Druhým je silnejší trojliter s výkonom 250 kW (340 k) a 700 Nm. Vzhľadom na výkon a hmotnosť je papierová spotreba viac ako prívetivá. Uvádzajú, že tieto motory dôkazu priemerne jazdiť za 5,5, resp. 5,6 l nafty na 100 km. Ale viete, je to podľa zastaraného a nerealistického NEDC.

Pre milovníkov benzínu je paleta tiež celkom široká. Biturbo šesťvalec M256 má 300 kW (408 k) a 500 Nm s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a inteligentným prepĺňaním valcov turbodúchadlom v kombinácii s elektrickým kompresorom (eZV).


Vrcholné verzie majú pod kapotou tradične iba benzínové motory V8 s objemom 4.0 l s interným označením M176. Motor je prepĺňaný biturbami, ktoré sú umiestnené medzi valcami. Pre ekonomickú jazdu je motor vybavený odpájaním štyroch valcov. Rovnako ako v nižších modeloch, tak aj pri vlajkovej lodi sú k dispozícii 2 výkonové verzie. Slabšia  má 345 kW (469 k) a 700 Nm a silnejšia 450 kW (612 k) s 900 Nm. Motor údajne spotrebuje o 10 % menej paliva než starší predchodca 5,5 l V8 biturbo (335 kW/455 k). Konkrétne Mercedes-Benz S 560 s ním bude jazdiť za 8,5, resp. 8,9 a Mercedes-Maybach S 560 vraj za 9,3 l benzínu na 100 km.

Mercedes nezabudol ani na hybridnú verziu S 500e. Doterajší vidlicový motor nahradil 3,0 l radový šesťvalec. Spaľovací motor je spolu s elektromotorom spárovaný s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Zväčšený akumulátor ma kapacitu 13,3 kW. Čisto na elektrinu prejde 50 km. 


Dosť už ale bolo slov. Preklikajte si sľúbenú galériu. Na fotkách sa zamerajte aj na najmenšie detaily. Auto fakt patrí medzi to najlepšie na svete.

MODERNIZOVANÁ TRIEDA S BUDE MAŤ EURÓPSKU ...

Bratislavský autosalón bude tento rok pre slovenského importéra Mercedesu výnimočný. Hlavnou hviezdou expozície značky ...

23. 04.

Zdroj: CarsCoops