BAC MONO, ako už názov avizuje je jednomiestny špeciálny športiach pre ľudí, ktorí sa so zážitkami extrémnej jazdy nechcú s nikym podeliť.
BAC MONO patrí k autám ako KTM X-Bow a Ariel Atom...

BAC MONO patrí k autám ako KTM X-Bow a Ariel Atom...

Stoja za ním bratia Neill a Ian Briggs, ktorí však nie sú žiadni amatéri z garáže niekde na kopci. Za sebou majú pätnásť ročnú skúsenosť z projektov pre Ford, Mercedes Benz či Porsche. Svoje know-how vložili do tohoto projektu, ktorý má priniesť na cesty a okruhy zážitky blízke formuli 1, avšak za málo peňazí. Pomer hmotnosti a výkonu je 387 kW (520 koní) na tonu! S takýmto číslom dokáže podkúriť i Veyronu. Na stovku sa totiž dostane za 2,8 sekundy. Ak ale očakávate maximálku v podobnej dimenzii ako má Bugatti, to by ste prestrelili. Predsa len 208 kW (280 k) a 2,3-liter od Cosworthu to až tak ďaleko nepotlačí. Prevodovka je prosto nastavená na okruhové jazdenie, pre čo najlepšie využitie potenciálu auta.

Naozaj nekompromisné náradie pre priehrštia emócií z jazdy

Naozaj nekompromisné náradie pre priehrštia emócií z jazdy

Konštrukcia je, samozrejme, zameraná na aerodynamiku a hmotnosť. Karbónová karoséria s trubkovým rámom z ocele spĺňajú požiadavky bezpečnosti podľa rovnakého testu, akým prechádzajú i vozy F1. Obtekanie vzduchu dolaďovali v spolupráci s Univerzitou vo Štuttgarte. Za svoje peniaze dostanete nastaviteľné tlmiče Sachs, brzdy AP Racing, kolesá OZ Racing a pneu do verejnej premávky sú od Kumho. Rozloženie hmotnosti je takmer ideálne - 48/52 v prospech zadnej nápravy

Zozadu BAC MONO vyzerá naozaj ako formula.

Zozadu BAC MONO vyzerá naozaj ako formula.

Prečo vlastne vznikol? Ako vravia bratia Birggsovci – z núdze. “Mono je náš 12 ročný sen. Celý čas sme čakali na voz takéhoto typu, ale doteraz ho nikto nepostavil.” Vo svojej firme sú schopní podľa dopytu vyrobiť 50 až 100 kúskov ročne a predávať sa bude za primeraných 91 500 Eur. Alebo je to veľa?