Napriek 23 rokom za kormidlom Luca podľa všetkého ešte z Ferrari z kapitánskeho mostíka nechcel. Firma, ktorú za ten čas bezprecedentne zveľadil sa mu kráľovsky odmení. Zlatý padák, ktorý pre iL Advocato pripravili má priemer 27 miliónov Euro. Tieto peniaze dostane vo viacerých splátkach. Čosi vyše polovice (13,71m €) získa hneď po odchode, ktorý je naplánovaný na 13. októbra. Suma nie je ani Lucovým želaním, ani vystrelená od brucha. Predstavuje 5-násobok jeho ročného prijímu. Z toho sa dá vyrátať, že Luca di Montezemolo v Modene mesačne zarába 228 500 €. Zvyšok sumy bude Luca dostávať v pravidelných splátkach podobu 20 rokov, do roku 2034. Vyplatenie týchto mega súm má však svoje podmienky spísané v zmluve. Okrem iného sa v nej uvádza, že Luca nebude pracovať pre žiadneho z konkurentov. Takže nemusíme očakávať, že nahradí šéfa Stephana Winkelmanna v Lamborghini, Wolfganga Dürheimera v Bugatti ani Andyho Palmera v Aston Martin, ktorý si na svoj nový stôl ešte nestihol vyložiť ani obrázky famílie.

S týmto platom ostatných pár rokov a kráľovským odstupným Luca a jeho generácie potomkov už naozaj nikdy nemusia pracovať. No životný štýl, množstvo výziev a chuť byť potrebný sú veľmi silné. Preto si môžeme byť celkom istí, že Luca sa v dohľadnej dobe niekde v brandži vynorí. Okrem šéfovania Ferrari bol Luca Di Montezemolo jedným z členov správnej rady Fiat Group, je členom FOTA - Formula One Teams Association, v priemyselnej asociácii Confindustria and FIEG, má miesto člena v miestnej univerzite a slovo má aj v jednej siety rýchlovlakov. V talianskej tlači sa objavili dve špekulácie, kde ho vraj ťahajú. Jedna hovorí o mieste bossa talianskych aeroliniek Alitalia, druhá dokonca o mieste premiéra!

 

Jednou z najhorúcejších otázok blízkeho Parížskeho autosalónu bude: Kto bude nový šéf Ferrari? Zoznam možných adeptov vôbec nie je malý, každý z nich je osobnosťou s veľkými skúsenosťami a potrebnou kvalifikáciou. Pozrime sa na ich možnosti podrobnejšie:

Sergio Marchionne (vek 62) je jedným z najmocnejších ľudí v automobilovom priemysle na svete. Talian vyštudoval školy v Kanade. Marchionne je šéfom Fiatu a Fiat Group, šéfom Chrysleru a od 13. októbra (zatiaľ dočasne) aj šéfom Ferrari. Na teraz je nástupcom Lucu. No s viac než náročnými úlohami na oboch stranách atlantiku Sergio z dlhodobého hľadiska nebude môcť venovať dosť svojho času vedeniu špecializovanej automobilky tak ako si zaslúži a potrebuje. Z toho vychádzajú nasledovné možnosti: menovanie nového šéfa Ferrari, riadenie Ferrari na diaľku pomocou delegovania úloh, prípadne zachovanie si teoretického postu šéfa značky no reálne vedenie by mal v rukách niekto iný.

 

Amedeo Felisa (vek 68) sa vo Ferrari objavil v roku 1990. Rok predtým ako sa Luca stal šéfom. Predtým pracoval viac než 2 desaťročia v Alfa Romeo, kde bol šéfom oddelenia vývoja nových áut. V roku 2001 ho menovali šéfom divízie cestných Ferrari, o 5 rokov neskôr sa z neho stal generálny manažér značky a od roku 2008 je CEO - čiže výkonný riaditeľ. No v Maranelle (na rozdiel od Fiatu) CEO nie je celkom to isté, čo je CEO v iných firmách. Táto pozícia vo firme je dvojkou po prezidentovi firmy. Ak Marchionne nemenuje nového nástupcu, najpravdepodobnejší scenár je, že Felisa zostane dvojkou pod Segiom.

Piero Ferrari (vek 69) je synom Enza Ferrari a jeho milenky Liny Lardi. Po smrti Enzovho manželského syna Dina v roku 1956 je Piero jediným priamym potomkom slávneho zakladateľa značky. Piero Ferrari je zástupca prezidenta od otcovej smrti v roku 1988 a sám vlastní 10% značky. Vo firme začal pracovať ešte s otcom v 70. rokoch a vedie aj malú leteckú firmu Piaggio Aero. Už len samotné meno by bolo pre pozíciu bossa skvelou voľbou, no Piera dodnes na tento post pre médiám neznáme dôvody nedosadili a možno aj pre vysoký vek sa tak už nestane.

 

Marco Mattiacci (vek 43) je jednou z najznámejších postáv firmy. Po 10r práce pre Jaguar Mattiacci prišiel v r1999. Dostal na starosť predajné miesta po celom svete. Následne v roku 2010 jeden z najkľúčovejších postov - miesto šéfa Ferrari North America. Začiatkom roka ho povolali do Talianska, aby nahradil šéfa pretekárskej divízie Stefana Domenicaliho. Tento post mal aj Montezemolo a neskôr Jean Todt (dnes prezident FIA). Mattiacci ešte nemal čas a príležitosť v F1 nič dokázať. Možno pôvodný Lucov plán bol nechať Marca pracovať a zlepšiť pozície Ferrari v F1 a potom odovzdať svoje miesto. No keďže situácia s bossom sa vyvŕbila veľmi nečakane, Mattiacci môže byť postavený do čela značky bez zásluh v F1. Jednou z jeho úloh môže byť znovu získať do tímu Rossa Browna, ktorý by mal na starosti Ferrari Scuderia.

 

Lapo Elkann (vek 36) je mladší brad prezidenta Fiatu Johna Elkanna a tiež priamy potomok legendárnej famílie Agnelli. Známy playboy a módna icona, Lapo má viac než slušné biznisové skúsenosti. Má vlastné módne značky, vedie viacero odvetví rodinného biznisu, pracoval ako šéf marketingu vo Fiate a stále má na starosti oddelenie individualizácie a špeciálnych požiadaviek klientov. Niekoľko rokov pracoval ako asitent Henryho Kissingera. Lapa všetci vnímajú viac ako odborníka na štýl než jadro produktu a napriek tomu, že už dávnejšie ho označili za možného nástupcu Montezemolla, je asi najmenej pravdepodobné, že top pozíciu získa. No vylúčené to nie je, ak sa za Lapa postaví celá rodina so svojim podielom a vplyvom v koncerne.

Ktokoľvek však získa miesto šéfa, jedna vec je istá. Bude to jedna z najťažších úloh získať si rešpekt a posunúť Ferrari spránym smerom do novej doby automobilizmu.

 

zdroj: autoblog.com