„Skôr či neskôr legislatíva dotlačí každého k radikálnemu kroku,“ povedal Winkelmann. „Nebude nový 16-valec, tento je posledný svojho druhu. Je to neuveriteľný motor a vieme, že je pre neho obrovské nadšenie. Chceli by sme ho stále vyvíjať, urobíme všetko preto, aby sme ho udržali pri živote. Ale keď chcete byť na špici s novými technológiami, je dôležité, aby ste vybrali správny moment na zmenu.“

Motor Bugatti W16 je posledný. Náhradí ho hybrid?

Zaznie pri naštartovaní Bugatti burácanie motora, alebo to bude ticho?

Winkelmann uznal, že podobne, ako pri iných autách, aj Bugatti bude nútené časom pristúpiť na nejakú formu elektrifikácie. Trvá však na tom, že nová technológia bude musieť priniesť porovnateľný výkon, ako majú dnes W16. „Hmotnosť batérií rapídne klesá. Môžeme znížiť emisie, to je akceptovateľné, potom je hybridizácia dobrá vec. Ale musí to byť riešenie, ktorému veria ľudia, ktorí si dnes kupujú Bugatti.“

CEO Bugatti pripustil, že sa môžeme dočkať ešte silnejšej verzie W16. „Keď som bol v Lamborghini, vždy som hovoril, že kľúčový je pomer váhy a výkonu. Vždy sme počítali, že jedno kilo dole je dôležitejšie ako jeden kôň navyše. Ale tiež sme zistili, že prebiehajú preteky vo výkone a tá bitka stále trvá, všetci chcú viac a viac. V Bugatti sme ďaleko od toho, čo sa porovnáva, ale stále na tom veľa ľuďom záleží. Myslím, že honbe za výkonom nie je koniec, bohužiaľ, mohli by sme robiť iné veci.“

zdroj: caradvice.com.au

foto: Bugatti