Kalendár AutoSlalom 2012 má rekordný počet zmien - dve

Vyššie uvedené až do nedávna plne platilo. Nič však netrvá večne. To platí aj o nemennosti AS kalendára. Prvý polrok už pozná dve zmeny. Jednou je zmena miesta konania májových pretekov, druhou zmena termínu konania tých júnových. Ale nepreskakujme a poďme postupne a logick

Počas pretekov v Paddocku všetci slalomári porušovali maximálnu dovolenú rýchlosť

Počas pretekov v Paddocku všetci slalomári porušovali maximálnu dovolenú rýchlosť

Paddock je stále slalomárskou srdcovkou

Trať na letisku Trenčín patrí medzi tri najobľúbenejšie AS trate absolútne. Je rýchla, mimoriadne bezpečná, vcelku prehľadná a ponúka dobrú priľnavosť aj za mokra. Niet divu, že na AutoSlalom v Trenčíne sa tešilo mnoho jazdcov. Keď sa však počas prvých mesiacov tohto roka organizátorom podarilo celkom nečakane dohodnúť také miesta pretekov ako SlovakiaRing – priamo na okruhu, a SlovakiaRing – Driving Academy. Letisko Trenčín preto muselo z kalendára von. Nebolo by fér priniesť po predošlých vyrovnaných sezónach samé rýchle trate pre výkonné a väčšie autá. Pre zachovanie pestrosti preto padlo rozhodnutie v pôvodne zajednanom termíne štátneho sviatku v utorok 08.05. pripraviť preteky na pomalšej a pomotanejšej trati. Veľmi vhod prišla možnosť znovu navštíviť rodisko seriálu – Paddock Pezinok. Na prekvapenie, z tohto rozhodnutia sa tešilo minimálne rovnaké množstvo jazdcov ako z Trenčína. Aj keď to znie mnohým divne, AS trať v Paddocku pre mnohých nie len tradičných jazdcov predstavuje to pravé orechové. Tvrdia, že má všetko, čo má správna slalomárska trať obsahovať. Teda rovinku, technickú pasáž, stúpanie s horizontom, prudké brzdenie...

Príprava auta v depe zahŕňa najmä prezúvanie na slicky

Organizátori dokážu do mimoriadne malého priestoru vtesnať aj vyše 100 áut.

Najväčší rozdiel medzi registrovanými a štartujúcimi


Už pred časom šla v jednom z AS reportov svetom zvesť, že 100% účasť registrovaných je v motoršporte mýtus. S tým sa musí zmieriť každý organizátor. Po viac než 10 rokoch organizovania rôznych motoršportových podujatí majú chalani svoje skúsenosti. Bežný rozdiel medzi prihlásenými a tými s prilbami na štarte je čokoľvek do 10%. Tieto preteky preto veľmi prekvapili – nemilo. Ako jedno z mála podujatí tento rok malo pre skutočné obmedzené podmienky v depe limitovaný max. počet štartujúcich na 110. Tento sa podarilo typicky slalomárskym tempom napĺniť už za 3 dni. Nasledovalo niekoľko náhradníkov, následne odhlásení a presne 110 štartujúcich v piatok, pár hodín pred pretekmi. Preto počet 93 jazdcov (- 16%) ráno na pretekoch zamrzí. Aj preto, že je zložité odhadnúť či ešte čakať, alebo s procedúrou pretekov pokračovať.

ASOS atrakcia - test opostatnenosti bezpečnostných pásov

ASOS atrakcia - test opostatnenosti bezpečnostných pásov

Kvalitný motoršport, zaujímavá atrakcia.


Snaha dodržiavať časový harmonogram pretekov totiž patrí medzi najvyššie priority seriálu. Keďže toto podujatie sa zároveň zaratúvalo do Majstrovstiev SR, proces pretekov je o čosi zložitejší. Je nutné absolvovať nie len klasickú registráciu, ale administratívne preberanie, technické preberanie, rozpravu jazdcov, až potom prichádza štartovanie motorov a samotný tréning (správne zoznamovacia jazda :). Okrem toho je v tom pre oddaného slalomára zahrnutá aj pešia obhliadka trate a príprava auta v depe. Celkom dosť roboty na 2 hoďky. S drobným časovým posunom (cca pol hodiny) sa prvýkrát rozsvietil štartovací semafór pred 10 hodinou. Potom to už fičalo naozaj príkladne. Za celý deň, pri takmer 500 štartoch, ostalo mimo trate jediné auto (smart coupé), ktorému akosi nešťastne počas jazdy odpadlo koleso.


Chalani z ASOS – Asociácia Slovenských Odťahovacích Služieb, partner seriálu zodpovedný za technické zabezpečenie tratí nemali po celý deň na trati žiadnu prácu. Ako vlastne skoro vždy na týchto pretkeoch. Preto jazdcov a ich kamošov po celý deň zabávali vlastnou atrakciou. Privliekli sem so sebou trenažér prevrátenia vozidla. Na žltej Fabii osadenej v hydraulickom zariadení demonštrujú nutnosť použitia bezpečnostných pásov a bezradnosť celej posádky v prípade nešťastia keď auto skončí po nehode na streche. Človek by naozaj neveril, ako bezradný v aute otočený hore značky ostane. Ako to funguje a vyzerá zvonku i zvnútra vidno na oficiálnom videu z pretekov.