Bude BMW i8 GTR nástupcom slávneho M1?

BMW i8 GTR nie je hybrid ale V8

Povedzme si to na rovinu, BMW i8 dokáže zaujať dizajnom, možno hybridnou technológiou, no to je asi tak všetko. V dnešnom svete výkonom 370 k neohúri a keď niekomu poviete, že v tom máte 3-valec, tak vás vysmeje. Keď i8 zoberiete na okruh, za pol kola sa vybijú baterky a zostane vám 230 k na vyše 1,5-tonové auto. S takýmto autom veľa vody v motoršporte nenamútite. Ale odpoveď existuje, volá sa BMW i8 GTR, je to silueta pre belgický GT seriál Belcar, ktorú ma na svedomí tím Hamofa Motor Sport.

Hamofa Motor Sport na vývoji spolupracovali s francúzskou spoločnosťou Solution F. Vytvorili nové šasi postavené na rúrkovom ráme, vyhodili hybridný systém a do stredu namontovali 4,0 l atmosférický V8 z BMW Z4 GTE s výkonom 540 k. i8 pripomína len tvarom karosérie a svetlá. Hmotnosť špeciálu je 1100 kg, teda o 440 k menej ako má sériová i8. Vďaka pretekárskym komponentom i8 GTR zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 s a topspeed elektronicky obmedzený na 250 km/h. Tím plánuje vylepšiť motor, chceli by z V8 dostať 600 k.

Bude BMW i8 GTR nástupcom slávneho M1?

BMW i8 GTR