Do sobotných pretekov sa zaregistrovalo 21 jazdcov, po viacerých poruchách a odstúpeniach ich napokon do kvalifikácie nastúpilo 16. Rozhodcovia určili pre trať 90 bodov, čo bolo pre jazdcov dosiahnuteľné maximum. Jediným, komu sa podarilo kvalifikačné kolo za plný počet bodov bol tradične Noro Kováčik na BMW M3. Druhým kvalifikovaným bol Jan Baláž a tretím Roman Kolesár, obaja takisto na M3-kách. Najvyššiu nájazdovú rýchlosť zaznamenal opäť skvelo jazdiaci Marian Nikš na osemvalcovom BMW E36, a to 98 km/h.

Veľká nádej na dobrý výsledok sa črtala aj Markovi Hučkovi na BMW E30 s rovnakou V8 pod kapotou, ktorý sa už s novopostaveným autom očividne zžil a na jeho jazdy bola radosť pozerať. V štartovom poli pribudli traja nováčikovia a rozhodne sa nemuseli za svoje výkony hanbiť. Matej Bartko, bojujúci s takmer sériovým a rokmi poznačeným Nissanom 200SX si dokonca vybojoval skvelé ôsme miesto v kvalifikačnej šestnástke! Tandemové súboje prebiehali hladko a viac-menej podľa očakávaní, prebudili sa i diváci, ktorí konečne navodili výbornú atmosféru.

Prvým prekvapením bola prehra Jana Baláža v druhom kole battlov. Poprvýkrát po bezmála dvoch rokoch bolo jasné, že Honza nebude stáť na bedni, jeho postup zastavil bratislavčan Marian Nikš. Trochu nečakane, cez víťaza minulých pretekov Romana Kolesára, postúpil v druhom kole aj mladý Timo Štikár. Aj keď zadná časť jeho BMW utrpela v piatkových tréningoch poškodenie, kvalita Timovej jazdy tým neutrpela, práve naopak. Skvelými výkonmi sa však cez nováčika Romana Kuchárika (BMW E30 3,5i) a Mariana Nikša dostal až do finále Marko Hučko. Sila véosmičky mu očividne zdvihla sebavedomie, no treba povedať, že Marko bol jeden z prvých, ktorí v piatok začali trénovať a končil medzi poslednými.

Podobne ako pri iných športoch, poctivý tréning je i v drifte základom úspechu. A Markovi sa to vyplatilo na 100%. Vo finálovom battli totiž pokoril aj veľmajstra Nora Kováčika. Po prvej jazde s výsledkom 7:3 pre Nora to vyzeralo na ďalší triumf suverénneho Košičana, lenže v druhej jazde sa stalo niečo neuveriteľné. Noro v snahe udržať sa Marka a nevybočiť zadkom mimo trať neustál silu zotrvačnosti a pretočil sa, čo sme samo osebe v jeho podaní dávno nevideli. To znamenalo v súčte výsledok 13:7 pre Marka a senzačné prvé víťazstvo pre tohto mladého jazdca! Driftérska komunita sa však utešene rozrastá a nie je vylúčené, že čoskoro prekvapí niekto ďalší. Pre viac informácií sledujte www.drifting.sk alebo si nájdite skupinu drifting.sk na facebooku.

Najbližšie podujatie však rozhodne bude stáť za to, aby ste ho videli na vlastné oči. V Prešove sa totiž stretne výber z Európskej driftérskej elity v tretích pretekoch seriálu King of Europe Drift, spoločne so slovenskými jazdcami v seriáli MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010. Predpokladaná účasť cez 40 jazdcov sľubuje fantastický zážitok po celé 3 dni, od 6. do 8. augusta.


Výsledky III. pretekoch MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010:


Jazdec                   body

1. Marko Hučko        20
2. Norbert Kováčik    15
3. Timo Štikár          10
4. Marián Nikš           8
5. Ján Baláž              6
6. Roman Kolesár      4
7. Ivan Vlček             2
8. Roman Kuchárik     0


Priebežné poradie šampionátu
MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010
po III. pretekoch:


Jazdec                body

1. Norbert Kováčik     45
2. Ján Baláž             36
3. Roman Kolesár     34
4. Marko Hučko        20
5. Marian Nikš          16
6. Ivan Vlček            14
7. Timotej Štikar       12
8. Michal Varholy        8