Nasadenie elektrických áut do jednotlivých disciplín motoristického športu je v podstate neodkladná vec. Propagácia prostredníctvom pretekov je pre automobilky príliš dôležitá a nemôžu ju ignorovať, ako sa však ukazuje, omnoho väčším problém elektrických áut než dynamika, či výdrž batérií, je ich príliš tichý pohon. Odhliadnuc od bezpečnostných predpisov (elektrické autá nesmú byť úplne tiché), chýba elektromobilom emócia a vibrácie dané zvukom športových spaľovacích motorov. Ako priznávajú samotní výrobcovia, fanúšikovia si časom tak či tak budú musieť zvyknúť na inú akustiku elektrických špeciálov. Nateraz však prichádzajú skôr so syntetickými zvukmi paradoxne imitujúcimi svojich spaľovacích predchodcov. Softvérové možnosti emitovania systémových zvukov sú neobmedzené, a tak môže každý elektromobil v praxi vydávať prakticky akýkoľvek zvuk. Opel na videu predvádza, s čím pošle na trate svoju elektrickú Corsu.

S vodotesnými reproduktormi pod karosériou

Kvôli divákom, rozhodcom či traťovým komisárom musí elektrická Corsa vydávať zvuk ohlasujúci jej príjazd. Aby to dokázala, konštruktéri ju museli vybaviť odolnými reproduktormi, zosilňovačmi a riadiacou jednotkou emitujúcou zvuk meniaci sa podľa aktuálnych otáčok elektromotora nad prednou nápravou. Reproduktory sú odolné voči vibráciám, striekajúcej vode aj odletujúcim kamienkom. Zvuk je údajne výsledkom niekoľkomesačného ladenia a pre potreby rôznych podmienok sa bude dať upravovať jeho intenzita. Corsa-e Rally je vybavená aj tzv. tichým režimom, v ktorom sa bude presúvať medzi jednotlivými rýchlostnými skúškami.

Pod zadnou nápravou vidieť trčiace zvukovody prídavných reproduktorov. Bez zvuku to v rely skrátka nejde.

Sériový pohon v „ostrom“ nasadení

Zaujímavé je, že Opel sa v súťaži rozhodol propagovať sériovú konfiguráciu svojho elektrického pohonu. Pretekárske Corsy-e teda poháňa synchrónny elektromotor s max. výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm, ktorý je napájaný energiou z li-ion batérie s kapacitou 50 kWh. Na prednej hnanej náprave má samosvorný diferenciál Torsen, podvozok s upraveným pružením je osadený zliatinovými diskami 7 x 17, ET20, predné štvorpiestikové kotúčového brzdy majú vetrané kotúče s rozmermi 332 x 28, zadné 264 x 12 mm a auto je vybavené hydraulickou „ručnou“ brzdou.

Celkové rozmery elektrickej súťažnej Corsy-e sú 4060 x 1770 x 1440 mm. Rázvor náprav má 2540 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Opel AG