Daň za úspech

Maťo dostal ešte pred začiatkom víkendu do auta záťaž 40 kg – teda akúsi „odmenu“ za to, že sa mu darilo v kvalifikácii počas posledných pretekov v Spa. Táto daň za rýchlosť sa dáva vždy tým najrýchlejším z predošlého podujatia, aby sa na trati vyrovnali sily, respektíve aby sa pomohlo pomalším jazdcom.

Kvalifikácia odštartovala v sobotu vo veľmi rýchlom tempe. Jazdci sa v prvej desiatke striedali neustále. Maťo sa v jednej chvíli držal dokonca na piatom mieste, aby bol vzápätí odstrčený na nižšie priečky. O nenormálnej vyrovnanosti svedčí fakt, že prvých 14 pilotov delilo len 1,038 sekundy. Maťovi chýbalo do top dvanástky a na postup do Q2 len 47 tisícn sekundy!!! Keď si odmyslíte jeho 40-kilogramový balast, mohol byť výrazne vyššie. Veď sa vraví, že 10 kg pridáva cca 0,1 sekundy na kolo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Bojovný výkon priniesol bod

Prvé víkendové preteky prebehli pár hodín po kvalifikácii. Maťo Homola v nich nakoniec štartoval zo 14. priečky. Po výborne zvládnutom úvode uchmatol hneď niekoľko pozícii po štarte a vo štvrtom kole zakotvil na 10. mieste, na ktorom aj dokončil preteky. Fantastický výkon s mnohými kilami navyše a veľmi nepriaznivo nastaveným BoP. 

„Išlo sa mi veľmi dobre, kilá navyše som cítil, no auto sa nám podarilo veľmi dobre naladiť. Mám z toho radosť. Predbiehanie na tejto trati nie je najjednoduchšie a mne sa podarilo pár vydarených manévrov,“ zhodnotil prvé preteky Maťo Homola. V druhých pretekoch, ktoré sa išli krátko pred trinástou hodinou, už situácia nebola taká ružová. „Dúfal som, že aj dnes by sa mohlo zadariť tak ako včera, no žiaľ, už sa mi nepodarilo získať lepšiu pozíciu v tej „skrumáži,“ dodal Maťo.

Čo presne sa stalo? „Jeden z jazdcov zabrzdil pred zákrutou o niečo skôr, ako by sa na tom mieste malo, tak som ho zľahka ťukol, no tento kontakt mi rozbil predný nárazník, a to mi začalo celkom slušne likvidovať gumu. Potom mi ešte v siedmom kole navyše odišla polos, takže som preteky nemohol dokončiť,“ uzatvoril sklamaný Maťo Homola. Ale taký je motoršport a nie vždy všetko vyjde podľa predstáv. Najbližšie slovenský jazdec predvedie svoje schopnosti koncom septembra na legendárnom talianskom okruhu v Monze.