Piatok bol nabitý programom, na pretekárov čakali dva voľné tréningy a k tomu hneď aj kvalifikácia. Maťo odštartoval prvé jazdy výborne a v tréningoch obsadil tretie a štvrté miesto. Následne prišla na rad kvalifikácia, už štandardne rozdelená do dvoch častí. V prvej sa Maťo umiestnil na treťom mieste, z ktorého hladko postúpil medzi TOP12 do druhej kvalifikácie. V nej bol Maťo štvrtý najrýchlejší (áno, rovnaké miesta ako vo voľných tréningoch), ale jeden z jazdcov pred ním bol vylúčený z kvalifikácie, nakoľko jeho auto nespĺňalo váhové limity. Maťo tak získal do prvých pretekov víkendu tretie miesto. „Kvalifikácia bola super, táto trať sa mi veľmi páči, je dosť na srdce a takmer nejdete rovno. Je to výborné, mám rád podobné okruhy,“ povedal po kvalifikácii Maťo Homola. Prvé aj druhé preteky boli na programe v sobotu. Do tých prvých mal Maťo dobrý štart a svoje tretie miesto si po malom súboji v prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bol viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Maťo mal výbornú rýchlosť a bezpečne si kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov. „Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší Hyundai,“ povedal po prvých pretekoch Maťo.

Počasie zas a raz spláchlo dobrý výsledok v 2. pretekoch

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo opäť ovplyvnilo výrazne štartové pole. Maťo zariskoval a ako jeden z mála obul na celé auto suché pneumatiky. „Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to,“ hovorí slovenský pretekár a dodáva: „Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kolečiek navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť.“ Maťo štartoval z ôsmeho miesta, zo začiatku sa prepadol až na 15. a následne sa vypracoval späť na 12. miesto, keď trať začala obsychať a pneumatiky začali fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo Maťa posunulo na 11. miesto. V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský reprezentant na 7. mieste, s 204 bodmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Maťo Homola potrebuje stabilitu

Ani sme sa nenazdali a sme na konci 6. kolového kalendáru TCR Europe. Nedá sa povedať, že to pre Maťa bola najvydarenejšia sezóna. Neustále patril k najrýchlejším jazdcom s Hyundai i30N TCR, ale ako by sa celý čas iba nadychoval k úderu, len ten nestihol prísť a do boja o titul nezasiahol. S tímom BRC určite budúcnosť má a je vidieť, že od tímu dostával špičkovú podporu. Osobne verím, že aj budúcu sezónu ostane s talianskym tímom, aby mohol staviať na pevných základoch sezóny 2020. Na záver chcem v mene redakcie Maťovi poďakovať za dosiahnuté úspechy a želám mu veľa šťastia do roku 2021.

Na záver ešte slová najúspešnejšieho slovenského pretekára: „Sezóna je za mnou. Áno, chcel som byť vyššie, nie je dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať sezónu. Nebyť dvoch pokazených víkendov, keď ma z trate odpálili a ja som sa doslova len prizeral, tak som v celkovom hodnotení výrazne vyššie. Ale poznáte to, keby bolo keby. Na to motoršport nefunguje. Som vďačný, že sme mohli aj za takýchto podmienok počas koronakrízy pretekať a ja ďakujem za podporu celému tímu BRC Racing Team, mojim sponzorom a v neposlednom rade celej rodine,“ uzatvára Maťo Homola sezónu.

Zdroj/Foto: Maťo Homola