Marrákeš, Maroko, Afrika. Tieto tri slová dávali nádej na slnečný víkend, no sobotné prebudenie ukázalo opačnú tvár. 11 stupňov a dážď poznačili obidva voľné tréningy. Všetky prípravy, ktoré počítali so slnečným a teplým počasím, bolo potrebné zmeniť a z dvoch tréningov sa tak stalo hľadanie toho správneho nastavenia. V prvom tréningu bolo potrebné šetriť gumy pre prípad, že by bolo nutné do kvalifikácie štartovať na mokrých pneumatikách. Maťo tak vyštartoval na trať len do polovice tréningu. Do druhého už šiel naplno a jeho časy sľubovali dobrú pretekovú rýchlosť.

„V mojom rýchlom kole som, žiaľ, musel v treťom sektore spomaliť, vďaka čomu som stratil zhruba sekundu, podľa porovnaní medzičasov,“ povedal po tréningu Maťo a dodal: „Výsledný čas by bol lepší a stačil by na umiestnenie v prvej osmičke, no na keby sa preteky nejazdia.“ Takto skončil mladý slovenský pretekár po druhom tréningu s časom 1:33,367 až na 18. mieste. Povrch mestského okruhu prináša mnohé zradné miesta, často sa meniace rôzne druhy asfaltu a v neposlednom rade žiadny priestor na chybu s minimálnymi výbehovými zónami.

Do kvalifikácie jazdci štartovali už na suchých pneumatikách, keďže nad okruhom Circuit Moulay El Hassan vyšlo slnko a vysušilo trať. Maťo počas celej kvalifikácie bojoval s výraznou nedotáčavosťou svojho Peugeotu 308 TCR a niekoľkokrát zašiel do boxov na zmenu nastavení. „Nie som úplne spokojný s tým, ako auto funguje. Pred pretekmi máme trochu času, aby sme úplne prekopali celé nastavenie. Verím, že to bude fungovať,“ povedal po kvalifikácii Maťo. Ešte v 9. kole sa mu podarilo zajazdiť dobrý, celkovo 7. čas, no s postupom času dokázali ostatní pretekári zrýchľovať. Nakoniec z toho bolo 19. miesto na štarte so stratou 1,673 s na najrýchlejšieho, minuloročného víťaza WTCC Theda Björka.

Lietali plechy

Hneď v prvej zákrute pretekov však došlo k niekoľkým hromadným kolíziám, pri ktorej sa, žiaľ, aj Maťo dostal medzi dve autá, čo výrazne poškodilo jeho auto a po troch kolách za safety carom boli preteky prerušené. Tímoví mechanici sa snažili narýchlo dať auto dohromady, no riadenie bolo výrazne poškodené, a preto sa náš pretekár po reštarte rozhodol zamieriť do boxov. V každom kole výrazne strácal a s autom nebolo možné ďalej pokračovať. „Je to veľká škoda, snažil som sa prekľučkovať pomedzi autá, no žiaľ, trafili ma hneď dve. Nedá sa na niekoho hádzať vina, na mestských okruhoch to tak býva, miesta tam veľa nie je. Zajtra je nový deň, nová kvalifikácia a dvoje preteky. Spravím všetko pre to, aby som si z Marakéšu odniesol čo najviac bodov,“ povedal po smolnom dni Maťo Homola. V nedeľu už nad okruhom v Marrákeši vyšlo slnko a podmienky na pretekanie boli skutočne výrazne lepšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Peugeot nestačil

„Máme viacero problémov a nie som stopercentne spokojný s autom. Brzdy sa nedajú úplne dobre dávkovať a bojoval som aj s kŕčmi v ľavej nohe. Skutočne som musel tlačiť. Rovnako bojujem s autom uprostred zákrut, nefunguje to ešte tak, ako by malo. Teraz sa však sústredím na ďalšie preteky, ktoré začínajú o chvíľu,“ povedal po druhých pretekoch víkendu Maťo. Záverečné víkendové preteky štartoval Maťo už podľa výsledkov kvalifikácie, teda zo 16. priečky. Pravdepodobne nie je možné, aby preteky na tomto okruhu prebehli bez neutralizačného vozidla a to nechýbalo ani teraz. V 15. kole sa Maťo dostal už na 12. miesto, no Tom Coronel sa prebojoval pred neho a o to isté sa snažil aj Nathanael Berthon, ktorý však v pravotočivej zákrute nenechal Maťovi žiadne miesto, snažil sa ho zavrieť a doplatil na to, keď sa jeho auto po kolízii s našim pretekárom stočilo a skončil v bariérach. Už druhý výjazd safety caru počas tretích pretekov víkendu znamenal opäť zvoľnenie pretekov. Po tomto kontakte zostalo Maťove auto poškodené a voľný spliter neumožnil ideálne fungovanie aerodynamiky. Napriek tomu však ubránil už druhé 13. miesto v Marrákeši. „Skutočne som do toho dal všetko. Musíme ešte skutočne auto doladiť. Na prvú 10. nestrácame veľa, no na prvú päťku to stále nie je. Problémy s brzdami a takisto neistota a nedotáčavosť v takmer všetkých zákrutách,“ skonštatoval po pretekoch.

Záverečná bilancia víkendu – dve trináste miesta a jedny nedokončené preteky pre slovenského pretekára. Napriek najmenšiemu objemu zo štartového poľa Peugeot 308 TCR ukazuje, že dokáže dosiahnuť do prvej desiatky, no je potrebné nájsť to správne nastavenia. Pred nami je ešte 27 pretekov a množstvo bodov. „S tímom budeme testovať a hľadať ďalšie desatinky. Sezóna začína, hlavu hore a ideme na to!“ Uzatvoril po víkende Maťo Homola. Teraz sa seriál svetového pohára WTCR presunie do Maďarska, kde sa posledný aprílový víkend predstaví aj slovenský pretekár, a preto všetkých slovenských fanúšikov srdečne pozývame, keďže je to najbližšie, ako sa WTCR tento rok ku Slovensku dostane.