Niekoľko týždňov vopred bolo dohodnuté, že budem súčasťou jedného z nich - Roadlife. Spolu s piatimi ďalšími jazdcami - nadšencami, nejde o žiadnych profíkov, som absolvoval viacero tréningov. Nie len na našich tradičných, ale neskôr aj na špeciálnych rakúskych mašinkách. 12 h preteky boli naplánované na noc z piatka na sobotu z 9. na 10. decembra. Žiaľ, babka mojej slečny vo veku 90 rokov práve v piatok zosnula a tak som do týchto pretekov nenastúpil. Na rýchlo som za seba zohnal náhradu a lúčil sa s chalanmi s vetou: Snáď čoskoro na budúce...

Vy ste však iste čakali poriadny report z toho, čo sa počas asi 15h v čase od 21 do 14 h v Kart1 Aréne dialo. A ten vám aj prinášame. Priamo z prstov jedného z jazdcov tímu Roadlife - Luboša Mistríka, aktívneho AutoSlalomára, motokáristu a zároveň člena redakčného tímu eTrend.sk Nech sa páči, prinášame príjemné Vianočné čítanie.

Naše odhodlanie získať lepšie než posledné miesto nechtiac pochováva čoraz hlbšie a hlbšie...

Luboš MISTRÍK, eTrend.sk a jazdec tímu Roadlife

Nekonečných 12h bojov na dráhe verzus ultrakrátkych par hodín driemot. Tesné predbiehania, rýchle striedania, hektolitre potu a 100% sústredenosť. Nedávne vytrvalostné preteky rakúskej motokárovej série Austrian Indoor Masters (AIM), ktoré sa po prvýkrát konali v Bratislave, donútili každého z jazdcov dostať zo seba maximum. Ak chcete klišé – siahnuť na dno svojich síl.


Novootvorená motokárová hala Kart1 Aréna dokázala do BA priniesť jedny z najvýznamnejších rakúskych pretekov. Jej prevádzkovatelia Kristína Priczellová a Maroš Hedera v spolupráci so slovensko-rakúskym nadšencom Mikeom Krasňanským predstavili halu zástupcom seriálu AIM len krátko po oficiálnom otvorení. Spolupráca širšej partie na prípravách zázemia a optimalizovaní trate sa zjavne podarila. Vypísanie dvoch termínov pretekov prišlo hneď.


Motokáry, ktoré sa považujú za štart kariéry v motoristickom športe (začínali tak mnohí jazdci, napríklad Ayrton Senna, Michael Schumacher a mnohí ďalší), majú v Rakúsku dlhú tradíciu a len pri Viedni je 5 hál a niekoľko vonkajších okruhov. Jazdí sa tu na rôznych motokárach, či už erárnych priamo v hale, alebo špeciálnych, ktoré fungujú aj v seriáli AIM. Hlavné rozdiely uvádzam na záver textu. Rakúšania patria medzi najlepších svetových jazdcov v halovom „kartingu“.

Prísne sledované

Týchto pretekov som sa rovnako ako moji partneri v tíme zúčastnil vďaka Rakúšanovi menom Lexx Tischer, ktorý pod značkou JFF (Just For Fun) už vyše 10 rokov buduje komunitu jazdcov. Každý z nášho šesťčlenného tímu jazdil 2x 1h. Kto niekedy jazdil motokáry dlhšie ako štandardných 10 min. si vie predstaviť, že zvládnuť hodinu v ostrom tempe uprostred noci hraničí viac s prežitím ako radosťou...


Nehovoriac o tom, keď Mike Krasňanský pred pretekmi predstavuje okolostojacich jazdcov so slovami: „Tam stojí Herwig Heckl, majster sveta 2007, tamto Werner Trügler, majster z r2005.“ Naše odhodlanie získať lepšie než posledné miesto nechtiac pochováva čoraz hlbšie a hlbšie...


12 h preteky začínajú prípravami ešte pred polnocou. Rozlosovanie štartovných čísel nasleduje prísne váženie jazdcov. Tí ľahší sa musia pripraviť na dovažovanie motokár. Tak, aby mala po väčšinu času motokára spolu s jazdcom 200 kg. A keďže preteky organizujú Rakúšania, všetko sa aj kontroluje a v prípade potreby postihuje. Kvalifikácia beží na úvod necelú hodinku a môžu v nej štartovať všetci jazdci každého tímu. Počíta sa, prirodzene, najlepší čas na kolo.