Sám sebe súperom

Hlad za otáčkami dvojlitrového motora VTEC TURBO umožnili Baguetteovi využiť dlhé rovinky a rýchlo akcelerovať z ostrých zákrut. Pre dosiahnutie rekordu okruhu boli dôležité aj aerodynamické vlastnosti Civicu Type R a k jeho stabilite pri vysokých rýchlostiach prispel aj prepracovaný dizajn s hladkou spodnou časťou podvozka, predným spliterom a štíhlym zadným krídlom. V režime +R produkuje systém adaptívneho tlmenia tvrdú nerozkolísanú jazdu, ideálnu pre pretekársku trať, vďaka ktorej sa na slávnom okruhu v Spa-Francorchamps v pasáži Eau Rouge a na rovinke Kemmel Straight podarilo dosiahnuť vyššiu rýchlosť.

O automobile Type R a spôsobe jeho ovládania Bertrand Baguette povedal: „Pri prednom náhone zvyčajne očakávate nedotáčavosť, tento automobil je však mimoriadne vyvážený. Okamžite nadobudnete sebadôveru, pretože hlavne v režime +R poskytuje dostatočnú spätnú väzbu cez volant. Podvozok je veľmi tuhý, zadná časť veľmi stabilná a predok sa zahryzáva skutočné dobre, takže predný záber môžete dostatočne využiť. Aj aerodynamické vlastnosti naozaj prispievajú k príjemnému pocitu pri vysokej rýchlosti a úroveň trakcie je úchvatná.“

Honda ustanovila pôvodný rekordný čas okruhu v Spa-Francorchamps pri podobnej výzve v roku 2016. Dokázala to predchádzajúca verzia Civicu Type R, ktorá rekordné časy dosiahla aj na Silverstone, Estorile a Hungaroringu. Tohtoročná edícia tejto výzvy sa na tieto tri okruhy vráti počas leta. Svoju účasť pri zostávajúcich pokusoch o prekonanie rekordov okruhov v rámci Type R Challenge 2018 potvrdili ďalší jazdci vrátane bývalého svetového šampióna Formuly 1 a súčasného jazdca NSX Super GT Jensona Buttona (UK), jazdca WTCR Tiaga Monteira (Portugalsko) a legendy BTCC Matta Neala (UK).