Žiadna elektrika, žiadny Peugeot

Francúzskej značke sa nepáčilo, že séria World RX upustila od pôvodných plánov prechodu na elektrický pohon už od roku 2020. To sa nepáčilo niektorým automobilkám, ktoré sa obraňovali, že na takúto zásadnú zmenu potrebujú viac času. Preto sa pripustilo k posunutiu elektrifikácie na rok 2021. Práve tieto komplikácie sprevádzajúce zmenu na elektrickú sériu viedli Peugeot k rozhodnutiu, že zotrvanie v sérii nemá zmysel. „Peugeot bude sústrediť svoje zdroje na vývoj elektrických športových vozidiel, a preto sa rozhodol opustiť šampionát WRX na konci roku 2018,“ vyhlásil šéf značky, Jean-Philippe Imparato. Informácie prišli menej ako dva mesiace od ohlásenia odchodu Audi, ktoré sa chce sústrediť na Formulu E a DTM. Odchod Peugeotu takisto znamená, že 9-násobný svetový šampión Sebastien Loeb ostáva bez miesta vo World RX. Možno sa vráti do WRC, alebo ho uvidíme opäť na tradičnom okruhu.

Súboje dvere na dvere sú v rallycrosse na inej úrovni

Hoci som na začiatku písal o období slávy, teraz sa to zmení na obdobie temna a úpadku. Značky zo šampionátu utekajú, miesto tradičných tratí sa jazdia umelo vytvorené okruhy na tratiach Formule 1. A ani len tá akcia nie je taká strhujúca. Popravde, nepatrím k veľkým fanúšikom rallycrossu. Je to isto fantastická zábava, ale nedokáže mi vytvoriť tú satisfakciu, keď sa na hladkom asfalte rodia centimetrové predbehnutia. Tu sa jednoducho všetci pozrážajú v prvej zákrute, čo nasleduje vláčikom, ktorého vrcholom je joker lap (dlhší variant trate, ktorým musí každý jazdec aspoň raz prejsť). Jednoducho tak, ako sú niektoré preteky Formuly 1 napríklad nudné, tak až na lietajúce plasty môžu byť nudné aj tie rallycrossové. V oboch sú svetlé výnimky, ako dokazuje tento úžasný súboj do poslednej zákruty.

Dnes má jedinú istotu šampionát Formula E. Je inovatívny a všetky automobilky sa doslova hrnú, aby v ňom účinkovali. Stálica F1 na tom takisto nie je úplne zle. Avšak ostatné vrcholné kategórie zrejme budú musieť prejsť drastickou zmenou, aby sme si ich mohli užívať aj v budúcich rokoch.