Elektrická verzia súťažnej Škody Fabia Rally2 vzniká pod taktovkou spoločnosti Kreisel Electric a spolu s ďalšími konkurenčnými značkami (veľmi aktívny je aj Opel so súťažnou elektrickou Corsou) by sa mala zúčastniť najskôr rakúskych majstrovstiev. Podľa dohody by sa za jej volantom mal objaviť legendárny Rakúšan Raimund Baumschlager, ktorý má dosť skúseností aj s benzínovou Fabiou Rally2 Evo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

250 elektrických kW

Elektrický súťažný špeciál má pochopiteľne pohon oboch náprav, každú z nich pritom poháňa trakčný elektromotor naladený na 125 kW. Fabia RE-X1, ako znie celý jej oficiálny názov, má pohotovostnú hmotnosť 1,3 t, ostatné vývonové parametre však zatiaľ zostávajú v tajnosti. Nakoľko v súčasnosti prebiehajú testy auta, je dosť možné, že do ostrého nasadenia sa jej dynamické parametre aj tak budú ešte meniť. Z oficiálnych informácií spoločnosti Kreisel Electric vyplýva len to, že do celého projektu elektrickej Fabie zatiaľ investovali nemalých 700 000 eur. „Ostrú“ svetovú premiéru by mala elektrická súťažná Fabia absolvovať na Jänner Rally 2021 s celkovou dĺžkou rýchlostných skúšok 135 km. Podľa konštruktérov dokážu elektrickú rely Fabiu zásluhou špeciálnej technológie nabiť už za 18 min.

zdroj: Checkeredflag, Rallye Magazin