Ale naspať k téme. Ako som spomínal, náš kamarát Ivan Vlček pred dvoma týždňami dosiahol pekný úspech. Dokázal obsadiť 1. miesto na prvých pretekoch série majstrovstiev českej republiky v driftingu. Preteky sa konali na okruhu Most. My sme Vlka pre vás vyspovedali a posnažíme sa vám jeho pocity a situácie z pretekov preniesť do textu...

Začal by som situáciou týždeň pred pretekmi v Moste. Ivan sa zúčastnil AutoSlalomu FUCHS na SlovakiaRingu, počas ktorého sa snažil v čo najväčšej miere otestovať auto na sezónu a vychytať posledné mušky. Na AutoSlalome sa, žiaľ ukázalo to, čo sivo-modrú M3 trápi už istú dobu. Problémy problémy s motorom, ktorý niekedy odpaľuje podla nálady. Pre upresnenie a zasvätenie do problematiky len uvediem, že Ivanovi sa aj napriek jeho nadpriemerným skúsenostiam nedarilo auto vyliečiť z tejto choroby niekoľko mesiacov.

Tu však hned nevidte priestor v spochybnení jeho servisných schopností. Problém totiž je takéto auto poriadne otestovať a hneď opravovať. V podstate je to možné len na pretekoch či treningoch, ktorých počas zimy niet. :-) Tak si asi viete predstaviť, aké sklamanie v nom prevládalo po tomto teste. Napriek zlým poznatkom zo slalomu slalomu sa však rozhodol, že absolvuje driftové preteky organizované u našich v Čechách. Tie sa, ako som spomenul, konali na Mosteckom okruhu, ktorý je z Bratislavy vzdialený 440 km (približne 5 až 6 hodín cesty s ťažným automobilom, za ktorým je zapriahnutý vozík a na ňom špeciál). Ivana veľmi lákalo hlavne to, že preteky sa konali na okruhu, kde jazda dverami napred naberá úplne iný rozmer.

Teraz ale už k samotným pretekom. V nich, presnejšie v treningových jazdách sa na jeho M3-ke opäť prejavili problémy so spaľovaním, čo malo za príčinu, že tréningové jazdy sa opäť zmenili skôr na testovacie a chalani sa snažili problém riešiť za pochodu. Na radosť všetkých sa im problém podarilo vyriešiť, na konci tréningových jázd už asi na stálo. Čo to znamená? Ivan nastupoval do kvalifikácie síce z funkčným autom (ktoré sa podľa jeho slov správalo akoby malo dvojnásobok výkonu) no vôbec nemal natrénovanú trať v takom rozsahu ako by si želal. Výsledkom bolo 5. miesto v kvalifikácií, ktoré ho zaradilo do battlu s veľmi skúseným a kvalitným jazdcom Stanislavom Bezouškom. Situácia bola pre Ivana o to zložitejšia, že kvoli štrajkujúcemu autu sa rozhodol aj kvôli bezpečnosti iných jazdcov battle vôbec netrenovať. To znamenalo, že do battlov nastupil úplne nepripravený. Aj napriek výsledku v kvalifikácií dokázal s opraveným autom Standu prekonať a postúpiť ďalej.

Po postupe na Ivana čakal další battle, do ktorého nafasoval aj nám slovákom velmi dobrého a kvalitného jazdca Honzu Baláža, ktorý sa už druhú sezonu snaží skrotiť svoj približne 600 koňový Nissan Skyline. S ním sa motoricky v podstate sériová M3-jka moc porovnavať nemože. Aj napriek tomu, že Balaž tiež bojoval s technickými problemami. Vám však môže byt známy skôr ako jazdec bieleho BMW e36 M3, ktorý pred dvoma rokmi bojoval a celkové prvenstvo aj tu na Slovensku. S tohto duelu sa nakoniec vykľul v podstate najnapínavejší battle podujatia. Vyrovnanosť jazdcov bola natoľko veľká, že samotný súboj sa musel opakovať 3-krát. So vzájomného zápolenia nakoniec vyšiel víťazne Ivan a tým postúpil do finále.

Tam ho čakal druhý z dvojice bratov Bezouškových, Ladislav. Ten jazdí v súčasnosti na BMW e30 pod ktorého kapotou sa ukrýva radový šesťvalec z BMW e34 M5. Aj napriek tomu, že sa jednalo o finále, dráma z druhého kola sa neopakovala a po druhej jazde, v ktorej sa Bezouška dopustil chyby Ivan ovládol aj finálový battle a tým aj celé preteky.

My už naozaj dlho vieme, že Vlko je jedným z najlepších bokerov na Slovensku. Nedostatok techniky však znemožňoval predviesť sa v plnej kvalite. Zdá sa, že po troch rokoch bude sezóna 2012 pre Vlka konečne prelomová. Gratulujeme a držíme mu place!